شناسهٔ خبر: 67269298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به نام خیریه به کام اسرائیل؛ پرده‌برداری از فعالیت برخی موسسات خیریه در انگلیس

لندن – ایرنا – هم زمان با افزایش آمار شهدای غزه، یک موسسه اسلامی مستقر در انگلیس اعلام کرد که برخی از سازمان‌های به اصطلاح خیریه در این کشور با سوء استفاده از جایگاه خود، برای ارتش رژیم صهیونیستی کمک مالی جمع‌ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کمیسیون اسلامی حقوق بشر که تحقیقات گسترده‌ای را درباره فعالیت‌های پشت پرده نهادهای وابسته به رژیم صهیونیستی در انگلیس صورت داده است، طی نامه‌ای به چریتی کامیشن (نهاد ناظر بر عملکرد موسسات خیریه) هشدار داد که فعالیت‌های این موسسات با برنامه‌های خیریه‌ای متناسب نیست.

بر اساس قوانین چریتی کامیشن جمع‌آوری پول برای ارتش یک کشور خارجی، فعالیت خیریه‌ای محسوب نمی‌شود. اما تحقیقات کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس نشان می‌دهد که دو موسسه یوکه‌گیوز (UK Gives) و یوکه‌تورمت (UK Toremet) که بعنوان خیریه در چریتی کامیشن ثبت شده‌اند برای حمایت از ارتش رژیم صهیونیستی کمک‌مالی جمع‌ می‌کنند.

گفته می‌شود که چریتی کامیشن در سال ۲۰۱۵ میلادی، تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های پشت پرده یوکه‌تورمت آغاز کرد، اما مشخص نیست که چرا طی ۹ سال گذشته در برابر این تخلف آشکار سکوت کرده است.

یافته‌های کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس حاکیست، موسسه وان‌پیپل که پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) در انگلیس تاسیس شد، با استفاده از منابع مالی یوکه‌تورمت برای ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی خریداری کرده است.

که‌ئی‌اچ‌گیوز نیز از دیگر موسساتی است که بر اساس تحقیقات کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس، میلیون‌ها دلار برای حمایت از سربازان صهیونیستی کمک مالی جمع‌ کرده است.

مسعود شجره رئیس این نهاد اسلامی به ایرنا گفت که ثبت چنین موسسات خیریه‌ای یک تخلف بزرگ از سوی چریتی کامیشن محسوب می‌شود. وی افزود که این نهاد دولتی «موظف است سوء استفاده آشکار از جایگاه خیریه را برای انجام فعالیت‌هایی که از نظر اخلاقی نفرت‌انگیز، از نظر قانونی مشکوک و مجرمانه هستند، بررسی کند.»

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی هشت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر و شمار زخمی ها به ۸۵ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دو هفته پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ و کشتار فلسطینی‌ها اصرار دارد.

حامیان فلسطین هر هفته در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات می‌کنند و اوج خشم و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمایش می‌گذارند. هر ۲ هفته یکبار نیز معترضان در پایتخت انگلیس گردهم آمده و در چارچوب «روز ملی اقدام» راهپیمایی می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی‌ها بیشتر مردم انگلیس خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه هستند. طبق یافته‌های موسسه یوگاو ۶۹ درصد مردم این کشور معتقدند که رژیم صهیونیستی باید عملیات نظامی در غزه را پایان داده و با برقراری آتش بس موافقت کند. ۵۶ درصد هم از دولت لندن می‌خواهند که مجوز صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را در طول جنگ در غزه به حالت تعلیق درآورد.

نظر شما