شناسهٔ خبر: 67269214 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چگونه چراغ خطی را به صورت دفنی استفاده کنیم

چراغ های خطی از جدیدترین و منعطف ترین روشنایی ها هستند که می توانند در بخش های مختلف اعم از سقف، دیوار و حتی کف زمین نصب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از لایت هوم، در زندگی مدرن امروزی، در صنعت روشنایی، شاهد ارائه ابزارهای نورپردازی بسیار هستیم که نتیجه آن تنوع زیاد طراحی نور در محیط‌های مختلف است. انواع تجهیزات روشنایی مانند چراغ‌های خطی، توانسته‌اند تغییرات زیادی در سبک نورپردازی ایجاد کنند.

چراغ‌های خطی نیز بر اساس ویژگی و قابلیت‌ها به انواع مختلفی از جمله چراغ‌های قرنیزی، چراغ‌های آویز، چراغ‌های خطی دفنی، چراغ‌ های زیر پله‌ ای، چراغ‌ های مخفی زیر کابینت و غیره تبدیل می‌شوند. یکی از انواع چراغ خطی که بیشتر برای محیط‌های بیرونی و حیاط کاربرد دارد، نوع دفنی است. بستر مناسب برای نصب این نوع چراغ کف زمین، داخل ستون‌ها، فضای بیرون ساختمان و حتی استخر است.

چراغ‌های دفنی در طراحی و معماری بخش روشنایی، نقش پررنگ‌تری نسبت به وظیفه تامین نور محیط ایفا می‌کنند. در ادامه مطلب سعی داریم شما را با چراغ خطی توکار که به صورت دفنی کار می شود و موضوعات مرتبط با آن آشنا سازیم.

بررسی بخش‌ های مختلف چراغ خطی دفنی

انواع چراغ‌ های خطی از یک مکانیزم کلی تشکیل می‌شوند و این موضوع شامل چراغ خطی دفنی نیز می‌گردد. بخش‌های این چراغ‌ها شامل سه بخش بدنه، دیفیوزر و منبع نور است.

قسمت بدنه چراغ خطی از آلومینیوم آنودایز شده است که به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل بیرونی کاربرد دارد.

جنس دیفیوزر انواع چراغ‌های خطی پلی کربنات است و بر روی پروفیل قرار می‌گیرد. نقش این بخش در پخش نور بسیار مهم است و از دیده شدن نور به صورت نقطه‌ای جلوگیری می‌کند.

چیپ‌های اس ام دی هم منبع نور هستند که داخل پروفیل قرار گرفته و وظیفه تولید نور را دارند.

بررسی عملکرد چراغ خطی دفنی

چراغ خطی دفنی بر خلاف چراغ خطی روکار، داخل زمین قرار می‌گیرد و تنها نور آن است که قابل مشاهده خواهد بود.

مزیت کاربرد چراغ خطی دفنی

مانند بسیاری از انواع تجهیزات روشنایی، چراغ‌های خطی نیز مزایایی دارند که آنها را در 5 مورد خلاصه نموده‌ایم :

استحکام و مقاومت بالا چراغ در برابر گرما، سرما، آب و مواردی از این قبیل چراغ‌های خطی دفنی را محبوب نموده و در مناطق مرطوب نیز با دوام خواهند بود.

کیفیت مواد اولیه چراغ‌های خطی دفنی عالی است و به همین دلیل بادوام هستند؛ در نتیجه در برابر خش، خمیدگی و تغییرات جوی سخت مقاوم خواهند بود.

چراغ‌های خطی دفنی تنوع بالایی در نور، رنگ، ولتاژ و زاویه تابش دارند و مشتری می‌تواند مناسب‌ترین انتخاب را با در نظر گرفتن محیط داشته باشد.

چراغ خطی دفنی قابلیت تغییر رنگ و افکت دارد و این فرایند به وسیله یک ریموت کنترل به راحتی انجام می‌شود.

چگونه چراغ خطی را به صورت دفنی استفاده کنیم

محیط مناسب برای استفاده از چراغ خطی دفنی

مناسب‌ترین مکان برای نصب چراغ خطی دفنی، محیط‌های خارج از ساختمان هستند. کف استخر، داخل باغ، پله‌ها، پل‌ها به عنوان مثال در پل طبیعت در تهران از این نوع چراغ استفاده بهینه شده است، تالار و محوطه سازی برای بناهای عظیم مکان‌های درستی برای وجود چراغ خطی دفنی هستند. خوشبختانه با خرید چراغ‌ خطی تنوع نور رنگی بسیار زیادی دارید که شامل انواع رنگ‌های گرم و سرد می‌گردد، حتی می‌توانید از رنگ‌های ترکیبی این نوع چراغ‌ها نیز استفاده نمایید.

بررسی جزئیات در ویژگی‌ های چراغ خطی دفنی

اجازه دهید کمی دقیق‌تر ویژگی‌های چراغ خطی دفنی را بررسی کنیم. همانطور که گفته شد جنس بدنه آنها از آلومینیوم است که موجب دفع حرارت می‌شود، بنابراین در محیط‌های گرم نیز مقاومت بالایی دارد. نکته دوم در مورد درجه حفاظت این نوع چراغ‌ها است.

ویژگی‌های چراغ‌های خطی در یک نگاه: ضخامت بالا، کیفیت خوب رنگ‌ها، مقاومت زیاد، نصب آسان، تنوع بالا، مصرف پایین انرژی و امکان ترکیب کردن رنگ‌های گوناگون.

چگونه چراغ خطی را به صورت دفنی استفاده کنیم

روش نصب و اجرا چراغ خطی دفنی

مرحله اول

برای نصب چراغ خطی توکار اصولی هست که در چراغ های خطی دفنی متفاوت است به صورتی که ابتدا باید بستر آن را ایجاد کنیم، لوله پی وی سی به عنوان پایه چراغ طراحی شده و برای عبور کردن جا گذاری می‌شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم کابل‌ها وارد لوله پی وی سی می‌شوند و بعد اطراف آن بتن ریزی انجام می‌گردد.

مرحله سوم

 سپس کابل چراغ را در کنار کابل اصلی و چراغ خطی در کاسه بتنی جایگذاری می‌کنیم. نکته قابل توجه در این مرحله این است که طوقه را می‌بایست باز و پیچ‌های متصل کننده بدنه منبع روشنایی خود را به کاسه بتنی متصل کنیم.

مرحله چهارم

 در نهایت پیچ‌های طوقه چراغ را می‌بندیم. چراغ‌های دفنی باید از یک فوندانسیون مخصوص برخوردار باشند تا به وسیله آن بتوان از بدنه نگهداری کرده و نیز شیشه چراغ قابلیت تنظیم زاویه تابش نور روی سوژه مورد نظر را داشته باشد.

با توضیحات ذکر شده اکنون با خصوصیات و عملکرد چراغ خطی دفنی آشنا شدید. فقط قبل از خرید چراغ خطی دفنی به نکاتی حتما توجه فرمایید:

ابتدا عدد IP محصول باید مد نظر قرار گیرد و میزان مقاومت آن مشخص شود، مخصوصاً اگر آن را برای استخر یا مکان‌های مرطوب انتخاب می‌کنید.

میزان بازدهی و ولتاژ چراغ خطی دفنی را نیز بررسی نمایید و پس از آن، با توجه به سایر مشخصات محصول و نوع نورپردازی محیط اقدام به خرید چراغ خطی دفنی مناسب نمایید.

در مجموع توضیحات کاملی در مورد چراغ‌های خطی دفنی که از پرکاربردترین چراغ‌های خطی است ارائه دادیم و امیدواریم که مطالب ذکر شده در این متن برای کاربران و مشتریان مفید واقع شده باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما