شناسهٔ خبر: 67269174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی:

انصراف بده نیستم، خاطرتان جمع!/ رؤسای دولت در جمهوری اسلامی یا شهید می‌شوند یا گرفتار

فشار به او برای کناره گیری به این خاطر این است که تنها نامزدی است که خود را ادامه دهندۀ دولت فعلی معرفی کرده و رأی به او به منزلۀ آرای موافقان دولت مستقر فعلی تلقی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

  عصر ایران- امیر حسین قاضی زادۀ هاشمی تنها عضو ارشد دولت مرحوم رییسی که در رقابت انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد از تصمیم خود به حضور تا پایان انتخابات خبر داد.

او که در برنامۀ میزگرد سیاسی شبکه سوم سیما حضور یافته بود  به پرسش ابراهیم متقی کارشناس برنامه که آیا تضمین می دهید مانند دورۀ قبل کنار نکشید و انصراف ندهید این گونه پاسخ داد:

اولا دورۀ قبل هم انصراف ندادم و تا پایان ماندم و از این نظر سوء سابقه دارم. ثانیا اگر خودم را اصلح نمی دانستم وارد نمی شدم و معتقدم کسانی در نهایت باید باقی بمانند که نقطه ضعف روشنی ندارند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امیدوارم اگر رأی آوردم به عاقبت شهید رییسی دچار شوم. چون رییسان دولت‌های جمهوری اسلامی در آخر یا شهید می‌شوند یا گرفتار و بلافاصله توضیح داد حضرت آقا (آیت‌الله خامنه‌ای) رییس دولت نبودند و دیگری (مهندس موسوی) رییس دولت بود.

این سؤال ابراهیم متقی هم قابل توجه بود که مگر نامزدهای دیگر خارج از جبهۀ انقلاب هستند که شما چند نفر به خودتان می‌گویید جبهۀ انقلاب و قاضی زادۀ هاشمی به گونه‌ای پاسخ داد که یعنی بیشتر نوعی نام گذاری است و نمی توان این گونه تفکیک کرد و از این نظر هم با باقر قالیباف مرزبندی کرد.

  هر چند قاضی زاده هاشمی کوشیده از حاشیه‌ها دوری کند ولی این توییت او که پیش از انقلاب اعلامیه های امام را پخش می کرده با طعنه عباس عبدی مواجه شد که شما متولد 1350 هستید و انقلاب در سال 1357 به پیروزی رسید. در چند سالگی اعلامیه های امام را پخش می کردید؟

   اعلام حضور این کاندیدا تا پایان که تنها نامزد سیاه‌پوش در جمع رقبای انتخاباتی است از این نظر که آرای دیگران را جذب کند اهمیت ندارد چون حسب ظاهر و بر اساس نظرسنجی ها پایگاه رأی قابل توجهی ندارد. فشار به او برای کناره گیری اما به این خاطر است که تنها نامزدی است که خود را ادامه دهندۀ راه رییس جمهور فقید و دولت فعلی معرفی کرده و رأی به او به منزلۀ آرای موافقان دولت مستقر فعلی تلقی خواهد شد.

نظر شما