شناسهٔ خبر: 67269044 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شاید پرسپولیس و استقلال باهم بازی کنند؛

26 تیر، روز سرنوشت‌ساز دربی آسیایی!

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ قرعه‌کشی لیگ نخبگان را به اطلاع باشگاه‌های ایرانی رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، اولین دوره لیگ نخبگان آسیا در حالی برگزار خواهد شد که پرسپولیس و استقلال به عنوان نماینده قطعی ایران در مرحله گروهی حضور دارند و سپاهان نیز بعد از دو دیدار با شباب الاهلی و در صورت پیروزی، الغرافه، پای به مرحله گروهی این رقابت‌ها خواهد گذاشت.

دور اول لیگ نخبگان برای نمایندگان ایران به این شکل است که از بین 12 تیم منطقه غرب، هر تیم 4 بازی خانگی و 4 دیدار خارج از خانه برگزار می‌کند که حریفان تیم‌ها بر اساس قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.

امیرعلی حسینی مسئول امور بین الملل پرسپولیس در خصوص جزئیات این لیگ گفت: امروز یک نامه مبنی بر کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کردیم و مرحله اول ثبت نام لیگ نخبگان آغاز شده است. کلاس آموزشی و قرعه‌کشی در تاریخ 25 و 26 تیر ماه برگزار خواهد شد. علاوه بر این فرم‌های ثانویه مربوط به باشگاه پر خواهد شد.

2027076

به این ترتیب 26 تیر ماه تاریخ قرعه‌کشی لیگ نخبگان خواهد بود و پرسپولیس و استقلال (و سپاهان در صورت صعود) در این روز حریفان خود را خواهند شناخت. باتوجه به اینکه ملیت حریفان اهمیتی ندارد و تیم‌ها به صورت تصادفی در قرعه کشی قرار داده می‌شوند، احتمال دارد نمایندگان ایران با یکدیگر رودررو شوند.

به عبارتی نمایندگان ایران تنها با 4 تیم از مرحله گروهی دیدار نخواهند کرد و همین موضوع باعث شده تا احتمال رویارویی آنها با یکدیگر به بیشترین میزان خود برسد و شاید سرانجام دربی آسیایی توسط هواداران فوتبال مشاهده شود.

تیم‌های العین و الوصل امارات، الهلال، النصر و الاهلی عربستان، السد و الریان قطر، پاختاکور ازبکستان، قهرمان عراق و برنده پلی آف به همراه پرسپولیس و استقلال 12 تیم حاضر در لیگ نخبگان از منطقه غرب خواهند بود.

نظر شما