شناسهٔ خبر: 67269021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجهیز ادارات البرز به انرژی خورشیدی به عنوان برنامه تکلیفی

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز گفت: طبق برنامه ریزی تمام دستگاه های اجرایی و ادارات استان از امسال مکلف به نصب سیستم تامین انرژی خورشیدی شده اند.

صاحب‌خبر -

مسعود خواجه وند در حاشیه آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی بانک ملی شعبه مرکزی کرج گفت: ناترازی برق تا قبل از دولت سیزدهم گریبانگیر وزارت نیرو شد که بر همین اساس اقداماتی از ۲ سال پیش برای رفع این ناترازی به عمل آمده است.

او افزود: طی ۲ سال گذشته برنامه ریزی خوبی در سطح کشور و البرز برای رفع ناترازی برق انجام شده و بیش از ۱۸۰ برنامه در حوزه های تولید،‌ انتقال و توزیع در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز  گفت: یکی از برنامه ها احداث نیروگاه های خورشیدی است که مصوبه مهی در سطح ملی داشت که شامل ایجاد چهارهزار مگاوات برق خورشیدی و چهار هزار مگاوات انرژی بادی است.

این مسئول افزود: در استان البرز تاکنون برای ایجاد بیش از ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی زمین به سرمایه گذاران واگذار شده است. 

وی گفت: با توجه به شرایط مطلوب کشور به لحاظ تامین انرژی خورشیدی باید بخش های اداری ، صنعت و کشاورزی به انرژی های پاک مجهز شوند.

خواجه وند اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ادارات استان مکلف هستند که ۲۰ درصد مصرف برق خود را از انرژی های خورشیدی تامین کنند؛ ادارات باید به فوریت تا پایان سال جاری برای تولید انرژی خورشیدی اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: بهره مندی از انرژی های پاک نقش موثری در سالم سازی محیط زیست و کاهش هزینه ها دارد.

نظر شما