شناسهٔ خبر: 67268882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

افزایش سرمایه ۳۶۰۰ درصدی "سبهان"

مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت سیمان بهبهان با موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و محل سود انباشته، روز چهارشنبه مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. در این مجمع، اهداف، میزان و محل افزایش سرمایه توسط مدیرعامل شرکت سیمان بهبهان بیان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس‌نیوز، مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت سیمان بهبهان با موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و محل سود انباشته، با حضور ۷۵/۶۵ درصد سهامداران روز چهارشنبه مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد.

هادی عبدالهی زاده، مدیرعامل شرکت سیمان بهبهان، در این جلسه مطرح کرد: ۵ دهه از فعالیت شرکت سیمان بهبهان می‌گذرد؛ این شرکت در سال ۱۳۵۷ به بهره برداری رسید، در سال ۱۳۸۲ در بورس پذیرفته شد و آخرین افزایش سرمایه در سال ۱۳۹۸ صورت گرفته است.

وی اشاره کرد:  پیش از افزایش سرمایه،ترکیب سهامداران شرکت، به تعداد سهام ۲۰۰ میلیون سهم با ماکیت ۵۱ درصدی شرکت سیمان فارس و خوزستان، ۱۷ درصدی شرکت سیمان قائم، ۸ درصدی گروه توسعه مالی مهر آیندگان و ۲۴ درصدی سایر سهامداران بوده است.

همچنین ترکیب سهامداران شرکت، پس از افزایش سرمایه، بر اساس تعداد سهام ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم عنوان شد.

عبدالهی زاده افزود: ترکیب سهامداران شرکت به تفکیک حقوقی و حقیقی پیش از افزایش سرمایه به تعداد۲۰۰ میلیون بود که ۸۴ درصد از آن را سهامداران حقوقی و ۱۶ درصد مابقی را سهامداران حقیقی تشکیل داده اند. همچنین ترکیب سهامداران شرکت به تفکیک حقوقی و حقیقی پس از افزایش سرمایه بر اساس تعداد سهام ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم، ۸۴ درصد سهامداران حقوقی و ۱۶ درصد سهامداران حقیقی است.

عبدالهی زاده در ادامه افزود: شرکت سیمان بهبهان در سال ۱۳۸۲ با مبلغ ۲۵ میلیارد ریال وارد بازار سرمایه شد که در سال ۱۳۸۳، مبلغ سرمایه خود را به ۵۵ میلیارد ریال و سپس در مجمع عمومی فوق‌العاده در سال ۱۳۹۸، سرمایه خود را به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش داد.

وی درخصوص هدف از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت، به‌طور خاص طبقه زمین، بیان کرد: اصلاح ساختار مالی شرکت سیمان بهبهان به نحوی که این اقدام منجر به شفافیت صورت‌های مالی و باعث نزدیک شدن حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعی شرکت و همچنین بهینه‌تر شدن شاخص‌های مالی از جمله نسبت بدهی به حقوق مالکانه و نسبت حقوق مالکانه به دارایی‌ها است. از سوی دیگر با بهبود ساختار مالی، اطلاعات مالی جهت تصمیم گیری‌های کلان در شرکت موجب افزایش توان رقابتی، بهبود اعتبار شرکت جهت دریافت تسهیلات بانکی و افزایش سرمایه در گردش خواهد شد.

میزان افزایش سرمایه، ۳ هزار و ۶۰۰ درصد عنوان شد

عبدالهی زاده درباره سرمایه مورد نیاز و منابع تأمین آن، توضیح داد: مبلغ کل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت به‌طور خاص طبقه زمین، مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان بوده است. 

وی در خصوص منابع تأمین افزایش سرمایه مطرح کرد: افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها ۷.۱۴۶.۶۳۶ میلیون ریال، افزایش سرمایه از محل سود انباشته، ۵۳/۳۶۴ میلیون ریال و جمعا ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون ریال.

همچنین رئیس مجمع اعلام کرد: پس از افزایش سرمایه، تغییری در جریانات ورود وجه نقد به شرکت رخ نخواهد داد و اصلاحات حسابداری و بروزرسانی حقوق مالکانه شرکت در قالب بخشی از دارایی‌ها از جمله اهداف افزایش سرمایه است.

با توجه به تصویب مفاد دستور جلسه، مجمع تکلیف کرد که هیئت مدیره با رعایت تشریفات قانونی و مبنی بر مفاد قانون تجارت در اسرع وقت و پیش از برگزاری جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سال آتی، موضوع تصمیمات مجمع در اداره ثبت شرکت‌ها را به ثبت برسانند و عملیاتی شدن این موضوع را پیگری کنند. همچنین اصلاح ماده ۵ اساسنامه درخصوص میزان سرمایه، در دستور کار قرار گیرد.

 

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
سبهان سیمان بهبهان مجمع عمومی عادی فوق العاده افزایش سرمایه

نظر شما