شناسهٔ خبر: 67268823 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ضرورت حمایت از انیمیشن‌های ایرانی در اکران آنلاین

انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» مناسب برای گروه سنی کودک چندی پیش در سینماهای کشور روی پرده رفت و گرچه می‌توانست مدت زمان زیادتری را آنجا بماند و به ارتباط بیشتری با مخاطب دست یابد ولی درنهایت از اکران پرده خداحافظی کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انیمیشن سینمایی «مسافری از گانورا» مناسب برای گروه سنی کودک چندی پیش در سینماهای کشور روی پرده رفت و گرچه می‌توانست مدت زمان زیادتری را آنجا بماند و به ارتباط بیشتری با مخاطب دست یابد ولی درنهایت از اکران پرده خداحافظی کرد.

مسافری از گانورا داستان موجودی فضایی است که به زمین می‌آید و با کمک دوستانش، به دنبال فرمانروای سیاره گانورا که در زمین گم شده می‌گردد تا صلح را به سرزمینشان برگرداند. همین خط داستانی نشان می دهد که با اثری مناسب بچه ها مواجه هستیم که اگر به درستی برای آن فضاسازی می شد و نهادهای ذیربط به ویژه آموزش و پرورش پای کار می آمدند، می شد اکران ویژه تری را برای آن رقم زد.

ضرورت حمایت از انیمیشن‌های ایرانی در اکران آنلاین

به هر ترتیب این فیلم از اکران سینماها  خداحافظی کرد ولی یک تصمیم درست درباره آن گرفته شد و برای آن اکران آنلاین درنظر گرفته شد و اتفاق خوب اینکه اکران آنلاین در بخش سینما آنلاین پلتفرم فیلم‌نت اتفاق افتاده است؛ پلتفرمی که به تازگی به اکران آنلاین توجه ویژه ای کرده است و به نظر می رسد با اکران دو فیلم کودک سلفی با رستم و مسافری از گانورا برای بخش کودک خود نیز برنامه دارد.

البته در این رقابت فیلیمو از گذشته به بخش کودک خود توجه ویژه داشته و با پخش آثار آموزشی بخش مهمی از نیاز مخاطب را پوشش می دهد پس فیلم نت اگر می خواهد در این بازار رقابتی در بخش کودک نیز خودش را بالا بیاورد باید این موضوع را مدنظر قرار دهد که اکران چند فیلم کودک برای رسیدن به چنین هدفی کافی نیست و بخش کودک خود را باید با تولید و پخش آثار متنوع کودک و همچنین به روزترین آثار از سینمای جهان، پر نگه دارد تا به مرور بتواند مخاطب را شرطی کند.

به هر ترتیب اکران همین دو فیلم در فیلم‌نت گام آغازین خوبی است به ویژه که «سلفی با رستم» با موضوع شاهنامه و کتاب و کتابخوانی ساخته شده و «مسافری از گانورا» که یک فیلم انیمیشن  است و اکران این آثار حمایت از فرهنگ و تولید ملی است.

فیلم «سلفی با رستم» داستان هلیا، دختر 10 ساله‌ای است که زندگی آرام و بی‌آزاری را با پدرش سپری می‌کند. اما هنگامی که رازهای پنهان پدرش به طور ناگهانی فاش می‌شود، زندگی آرام هلیا دگرگون می‌شود. او در مواجهه با حقیقت‌های ناگفته، در مسیری پر از چالش قرار می‌گیرد و باید با این شرایط جدید مقابله کند تا به آرامش و اطمینان خود بازگردد.

حالا که در ابتدای تابستان قرار داریم و بچه ها به دلیل تعطیلی مدارس وقت بیشتری برای تفریح دارند، خوب است خانواده ها با خرید بلیت اکران آنلاین فیلم های کودک که هم قیمت بلیت سینما نیز است فرصتی برای خودشان و بچه هایشان فراهم کنند که در خانه با هم فیلم های کودک ایرانی ببینند و هم اوقات فراغت خود را بگذرانند هم از سینمای کودک حمایت کنند تا روند ساخت و اکران این آثار با ریسک کمتری رو به رو باشد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما