شناسهٔ خبر: 67268788 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

دستور خودرویی وزیر صمت

وزیر صمت، گفت: جهش کیفی در صنعت خودرو هدف دیگری است که باید از سوی خودروسازان برای رفع انتظارات ذی‌نفعان که همان مصرف کنندگان هستند محقق شود و شاهد تحول در این زمینه باشیم.

صاحب‌خبر -

عباس علی آبادی با بیان اینکه خودرو‌های برقی را در اولویت قرار داده ایم، گفت: به دنبال خودرو‌های روز و آینده هستیم و بن سازه‌های قدیمی خودرو باید جمع شود.

به گزارش مهر، وی به سرعت تحولات در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: قطعه سازان باید خود را با تحولات صنعتی تطبیق دهند و در این عرصه پیشران باشند. قطعه سازان این پیام را دریافت کرده‌اند و در این مسیر حرکت می‌کنند. البته ما باید از همه جلوتر باشیم از این رو خودرو‌های برقی را در اولویت قرار داده‌ایم یعنی این‌طور نباشد که پیرو فناوری در دنیا باشیم بلکه در حوزه خودرو و دیگر صنایع باید با فناوری روز دنیا همراه شویم.

علی آبادی تاکید کرد: به دنبال خودرو‌های روز و آینده هستیم و بن سازه‌های قدیمی خودرو باید جمع شود.

وی به تعهد خودروسازان به پوشش اهداف کمی و کیفی این صنعت اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف کمی نباید محدودیتی برای تولید و تأمین قطعات کالا داشته باشیم به ویژه اینکه امسال با توجه به شعار سال تولید خودرو را از یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو در سال گذشته به یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو هدف‌گذاری کرده‌ایم که امیدواریم به این هدف برسیم.

به گفته وزیر صمت، جهش کیفی در صنعت خودرو هدف دیگری است که باید از سوی خودروسازان برای رفع انتظارات ذی‌نفعان که همان مصرف کنندگان هستند محقق شود و شاهد تحول در این زمینه باشیم.

علی آبادی در پاسخ به پرسشی درخصوص قیمت گذاری دستوری به عنوان چالش قطعه سازان، گفت: به قیمت گذاری دستوری معتقد نیستیم، اما قیمت گذاری دستوری زمانی ایجاد می‌شود که در بازار رقابت کامل نباشد و رانت وجود داشته باشد.

وزیر صمت به نبود رضایت کامل از صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری و هدفگذاری‌هایی انجام شده که امیدواریم با تحقق آن‌ها به رضایت مشتریان به عنوان ذی‌نفعان این صنعت دست یابیم.

نظر شما