شناسهٔ خبر: 67258213 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

تاکید وزیر صمت بر توقف تولید بن ساز‌ه‌های قدیمی خودرو

عصر خودرو-وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال خودرو‌های روز و آینده هستیم و بن سازه‌های قدیمی خودرو باید جمع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما،  عباس علی آبادی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در جمع خبرنگاران به سرعت تحولات در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: قطعه سازان بایستی خود را با تحولات صنعتی تطبیق دهند و در این عرصه پیشران باشند.

علی آبادی گفت: قطعه سازان این پیام را دریافت کرده اند و در این مسیر حرکت می‌کنند. البته ما باید از همه جلوتر باشیم از این رو خودرو‌های برقی را در اولویت قرار داده ایم یعنی اینطور نباشد که پیرو فناوری در دنیا باشیم بلکه در حوزه خودرو و دیگر صنایع باید با فناوری روز دنیا همراه شویم.

وی به تعهد خودروسازان به پوشش اهداف کمی و کیفی این صنعت اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف کمی نباید محدودیتی برای تولید و تامین قطعات کالا داشته باشیم بویژه اینکه امسال با توجه به شعار سال تولید خودرو را از یک میلیون و 350 هزار خودرو در سال گذشته به یک میلیون و 700 هزار خودرو هدفگذاری کرده ایم که امیدواریم به این هدف برسیم.

به گفته وزیر صمت جهش کیفی در صنعت خودرو هدف دیگری است که باید از سوی خودروسازان برای رفع انتظارات ذینفعان که همان مصرف کنندگان هستند محقق شود و شاهد تحول در این زمینه باشیم.

علی آبادی در خصوص قیمت گذاری دستوری به عنوان چالش قطعه سازان گفت: به قیمت گذاری دستوری معتقد نیستیم، اما قیمت گذاری دستوری زمانی ایجاد می‌شود که در بازار رقابت کامل نباشد و رانت وجود داشته باشد.

وزیر صمت به نبود رضایت کامل از صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری و هدفگذاری‌هایی انجام شده که امیدواریم با تحقق آن‌ها به رضایت مشتریان به عنوان ذینفعان این صنعت دست یابیم.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در فضایی به متراژ بیش از 42 هزار متر مربع و با حضور 600 شرکت داخلی و 469 شرکت خارجی از 9 کشور رومانی، انگلیس، چین، تایوان، اندونزی، کره، ترکیه، عراق و هند برپا شده است.

نظر شما