شناسهٔ خبر: 67268743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شوک مردم به خودروسازان/ این دو محصول خریدار ندارند شوک مردم به خودروسازان/ این دو محصول خریدار ندارند

به گزارش اقتصادنیوز، سورن پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفر کیلومتر این دو خودرو را دارند ترجیح می دهند سراغ محصول دست دوم موجود در بازار بروند. مدل صفر کیلومتر سورن پلاس با موتور EF7

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، سورن پلاس و شاهین با گیربکس دستی دو محصول موجود بازار خودرو نتوانستند دل خریداران را ببرند و نتایج یک نظرسنجی نشان داده است مشتریانی که پول خرید مدل صفر کیلومتر این دو خودرو را دارند ترجیح می دهند سراغ محصول دست دوم موجود در بازار بروند.

مدل صفر کیلومتر سورن پلاس با موتور  EF7 بنزینی (ارتقا یافته) و شاهین با گیربکس دستی در بازه ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومانی قرار دارند.

بررسی قیمت های بازاری نشان می دهد متقاضیان در این بازه قیمتی برخی از محصولات مونتاژی ایران خودرو و سایپا را که در دوران پیش از بازگشت تحریم ها در خطوط تولید حاضر بودند و همچنین برخی محصولات دست دوم خودروسازان خصوصی که تمرکزشان روی مونتاژ محصولات چینی است را می توانند خریداری کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد متقاضیان با اینکه مبلغی حول و حوش ۷۰۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون تومان را در حساب های خود ذخیره کردند قصد برای خریدار سورن پلاس با موتور EF7 بنزینی (ارتقا یافته) و شاهین با گیربکس دستی صفر کیلومتر ندارند و ترجیح می دهند سراغ سایر خودروها بخصوص مدل های دست دوم که در این رده قیمتی قرار دارند و همچنان در بازار خودرو داد و ستد می شوند، بروند.

به گزارش اقتصادنیوز، به رغم اینکه بخش عمده ای از متقاًضیان دو محصول یاد شده، ایران خودرو و سایپا را انتخاب نمی کنند اما بررسی ها نشان می دهد شاهین با گیربکس دستی در میان آن دسته از خریدارانی که قصد خرید خودروی صفر کیلومتر در این بازه قیمتی را دارند با اقبال بیشتری روبرو شده است. داده های این نظرسنجی نشان می دهد حدود ۲۹ درصد متقاضیان خرید محصول سایپا را به خرید محصول ایران خودرو ترجیح می دهند. الباقی نیز همچنان سورن پلاس با موتور EF7 بنزینی (ارتقا یافته) را انتخاب می کنند. 

مقایسه شاهین و سورن پلاس گویای این نکته است که شاهین خودرویی به روزتر از سورن پلاس است؛ بنابراین مصرف کنندگان خودرو در همین بازار محدود نیز ترجیح می دهند محصولی را خریداری کنند که از آپشن ها و همچنین پلتفرم به روزتری بهره می برد.این قبیل نظرسنجی ها به نوعی زنگ خطر را برای خودروسازان به صدا در می آورد که باید هر چه زودتر با محصولات تولیدی رو پلتفرم های قدیمی خداحافظی کرده و یک خانه تکانی اساسی در سبد محصولاتی خود ایجاد کنند.

مدیران خودروساز نباید این تصور غلط را داشته باشند که چون متقاضیان ثبت نام کننده برای پژو پارس اصرار بر تحویل این محصول را دارند پس همچنان می توانند با همین دست فرمان در بازار خودرو حرکت کنند. پژو پارس  بیش از دو دهه است که در خطوط تولید ایران خودرو حاضر است و آنچه سبب اصرار متقاضیان برای خریداری آن می شود فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار است.

بنابراین خودروسازی کشور اگر محصولات به روزتر را طراحی و تولید نکند، نمی تواند در مقابل همین رقبای محدود در بازار حرفی برای گفتن داشته باشد و برای فروش محصولات خود دچار چالش می شوند.

همچنین بخوانید
  • ایران‌خودرو از جدیدترین جایگزین دنا رونمایی کرد/ تولید این محصول به مشکل خورد؟
  • رشد 5 میلیون تومانی قیمت «دنا معمولی» در بازار
  • تنها خودروی 5 ستاره کیفی بازار خودروی ایران
  • بازار خودرو سوپرایز شد/ پایان انتظار مشتریان با عرضه این دو محصول

منبع: eghtesadnews-654411

نظر شما