شناسهٔ خبر: 67268466 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

استخدام جدید آموزش و پرورش از میان فرهنگیان شاغل و بازنشسته

متقاضیان تحت عنوان مدرس آموزش خانواده با احراز شرایط خاص، تدریس یک یا تعدادی از موضوعات تخصصی خانواده در جهت آموزش والدین دانش‌آموزان را برعهده می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ر اهبرد معاصر، وزارت آموزش و پرورش در راستای شناسایی نیروی انسانی متخصص برای آموزش و توانمندسازی اولیای دانش‌آموزان از بین فرهنگیان شاغل و بازنشسته واجد شرایط و اساتید دانشگاه از طریق آزمون کتبی و مصاحبه، مدرس آموزش خانواده جذب می‌کند.

 

متقاضیان تحت عنوان مدرس آموزش خانواده با احراز شرایط خاص، پس از موفقیت در آزمون (کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز) و مصاحبه (کسب حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز) دارای کارت شناسایی ویژه مدرسی برای مدت زمانی موقت از انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش شده و تدریس یک یا تعدادی از موضوعات تخصصی خانواده در جهت آموزش والدین دانش‌آموزان را برعهده می‌گیرند.

 

شرایط عمومی شرکت در آزمون‌:

*مستخدم (رسمی‌، آزمایشی‌، قطعی‌، پیمانی‌) بازنشسته و شاغل در وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی کشور (صرفاً اساتید) – اعضای هیأ‌ت علمی دارای رتبه استادی و استادیاری

*دارابودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل حوزوی آن

*داشتن حداقل ۳۰ سال سن

*برخورداری از سلامت جسم و روان و داشتن قدرت بیان

*دارابودن حُسن شهرت و صلاحیت اجتماعی (از طریق تأیید حراست آموزش و پرورش)

*تأهل

*عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

*نداشتن سابقه محکومیت قضائی و محرومیت اجتماعی

 

متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت http://azmoon.skedu.ir مراجعه کنند. کارت ورود به جلسه آزمون از ۱ تا ۴ مرداد توزیع می‌شود.

 

زمان برگزاری آزمون در استان‌های مختلف، متفاوت است و متقاضیان برای هر استان باید به اداره کل انجمن اولیا و مربیان همان استان مراجعه کنند.

 

شرایط اختصاصی:

دارابودن مدرک تحصیلی در رشته و گرایش‌های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی، فناوری و رایانه، الهیات و معارف اسلامی و متخصصان حوزوی، مطالعات زنان و خانواده، علوم ارتباطات، پزشکی و روانپزشکی، تربیت‌بدنی، جامعه‌شناسی و جمعیت‌شناسی‌، حقوق؛ ترجیحاً حقوق خانواده، اقتصاد، مدیریت مالی‌، علوم تغذیه و بهداشت؛ تمام گرایش‌ها، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت و پرستاری.

 

حضور افرادی که فاقد گواهی‌نامه مدرس آموزش خانواده هستند، در کلاس‌های آموزش خانواده مدارس ممنوع است.

 

‌منابع آزمون:

کتاب‌های انتشارات انجمن اولیا و مربیان با سرفصل‌های؛ اصول و مبانی خانواده‌، اصول و فنون راهنمایی و مشاوره، بهداشت روان‌، روانشناسی تربیتی، مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، رشد و تحول کودک و نوجوان‌، روانشناسی کودکان استثنائی‌، مبانی و اصول زیست عفیفانه، اهمیت خانواده در مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. کتاب اصول تربیت نوشته علی‌اصغر احمدی، والدین آگاه، فرزندان مسئولیت‌پذیر اثر ماریس بالسن و ترجمه مهدی حاجی اسماعیلی، خانواده متعادل، آناتومی خانواده نوشته محمدرضا شرفی، چکیده‌ای از روانشناسی تربیتی کاربردی نوشته غلامعلی افروز، اهمیت خانواده در مبانی نظری سند تحول بنیادین نحوه رفتار والدین با فرزندان اثر یدالله جهانگرد، راهنمای کاربردی معلمان و والدین تألیف سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کودکان دارای اتیسم راهنمای آموزش برای والدین و مربیان اثر سیدعلی صمدی‌، کتاب خانواده‌ها، متخصصان و کودکان استثنایی، پیامدهای مثبت مشارکت و اعتماد ترجمه پرویز شریفی‌، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌؛ صفحات ۳۴۳ – ۳۴۴ – ۳۴۸ – ۳۵۲ – ۳۵۷ – ۳۶۱ – ۴۱۵ – ۴۱۶ – ۴۱۷ – ۴۱۸ – ۳۱۶ – ۳۱۷ – ۳۱۸ – ۲۸۸ تا ۲۹۸ و کتاب اصول تربیت تألیف علی‌اصغر احمدی./ مهر

نظر شما