شناسهٔ خبر: 67268393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تاج‌فیروز: افزایش اجاره‌بها ورزش را گران نمی‌کند، سودجویی‌ها را کم می‌کند

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برخی از دوستان معتقدند که با گران کردن فضای ورزشی، ورزش را گران می‌کنید در حالی که سودجویی‌ها را کم می‌کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در خصوص تعیین میزان اجاره‌بها فضا‌های ورزشی در خراسان رضوی، اظهار کرد: برخی از روسای هیئات ورزشی به افزایش اجاره بهای فضا‌های ورزشی انتقاد دارند در حالی که قیمت‌ها را کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می‌کنند که قیمت‌های تعیین شده حداقل قیمت‌هاست و عددی نیست. به عنوان مثال طی دو سال گذشته اجاره‌بهای یک مجموعه ورزشی در سال ۱۰ میلیون تومان بوده و امروز در سال به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل شده است، با حضور خود افراد حساب کردیم که این رقم برای دو ماه آن مجموعه است.

وی افزود: میزان اجاره سالانه در ماه و طی یک روز یک مبلغ مشخصی است که یک روز آن درواقع یک ساعت اجاره سالن است (در شهرستان‌ها دو جلسه) و از صبح تا شب ۱۰ تا ۱۲ جلسه سالن را اجاره دهند مابقی آن را می‌توانند برای فعالیت ورزشی برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: امسال هر سالنی که اجاره دهیم به بخش خصوصی و به هیئات ورزشی همه موظف‌اند نرخ سالن، زمین و خدماتی که ارائه می‌دهند را در یک بنر اعلام کنند، شماره رسیدگی به شکایات ما نیز باید ثبت شود و هرکسی بیشتر از نرخ مصوب اجاره دریافت کند جریمه و سلب اختیار از آن ملک خواهد شد که مردم برای نرخ خدماتی که دریافت می‌کنند، آرامش خاطر داشته باشند. لذا اماکن ورزشی برای هر دستگاهی که هستند باید تابع قوانین ورزش باشند از جمله نرخ گذاری؛ نرخنامه مصوبه هیئت دولت است و تا کنون نرخنامه رعایت نشده است.

تاج‌فیروز در نهایت گفت: برخی از دوستان معتقدند که با گران کردن فضای ورزشی، ورزش را گران می‌کنید؛ در حالی که در گذشته که اجاره‌بهای کم ارزشی پرداخت می‌کردند نرخنامه مصوب رعایت نشده و مبلغ بیشتری دریافت می‌کردند، بنابراین ورزش گران نمی‌شود سودجویی‌ها کم می‌شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما