شناسهٔ خبر: 67268361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

افزایش اجاره بها در تهران/ حومه پایتخت مقصد جدید مستاجران شد افزایش اجاره بها در تهران/ حومه پایتخت مقصد جدید مستاجران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار رهن و اجاره داغ است؛ اما آنچه که می‌توان به وضوح شاهد بود رشد قیمت اجاره‌بها بدون توجه به سقف 26 درصدی است چراکه موجران، متناسب با تورم و نیازهای مالی خود قیمت‌گذاری می‌کنند. واسطه‌گران ملکی می‌گویند: به دلیل رشد دوبرابری اجاره‌‌بها و توان کم بخشی از

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار رهن و اجاره داغ است؛ اما آنچه که می‌توان به وضوح شاهد بود رشد قیمت اجاره‌بها بدون توجه به سقف 26 درصدی است چراکه موجران، متناسب با تورم و نیازهای مالی خود قیمت‌گذاری می‌کنند.

واسطه‌گران ملکی می‌گویند: به دلیل رشد دوبرابری اجاره‌‌بها و توان کم بخشی از مستاجران، شاهد افزایش مهاجرت به حومه تهران و مناطق پایین‌تر هستیم.

بررسی‌ فایل‌های واسطه‌گران ملکی در بخش رهن و اجاره تهران نشان می‌دهد، برای رهن کامل آپارتمانی با بودجه‌ای معادل 300 تا 400 میلیون تومان در پایتخت، می‌توان واحدی تا حداکثر 80 مترمربع مساحت اجاره کرد.

خبر مرتبط
افزایش تخلف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن/ درخواست مهم از دولت+ فیلم
افزایش تخلف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن/ درخواست مهم از دولت+ فیلم

اقتصادنیوز: نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: با توجه به افزایش تخلف بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید اقدامات و برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از عدم پرداخت در دولت های بعدی اجرایی شود.

در شهرک ولیعصر، رهن کامل واحدی80 متری و 15 سال ساخت و دارای پارکینگ و انباری و در محله نواب، واحدی 58 متری و 14 سال ساخت، 400 میلیون تومان تعیین شده است.

در محله فلاح، رهن کامل آپارتمانی با 52 مترمربع و 10 سال ساخت و دارای آسانسور، پارکینگ و انباری، 400 میلیون تومان و در تولید دارو،  رهن کامل واحدی 44 متری و 14 سال ساخت و دارای پارکینگ و انباری، 360 میلیون تومان است.

خبر مرتبط
ادعای عجیب شهرداری زاکانی در آستانه انتخابات/ آدرس طرح عظیم ساخت ۲۰۰‌ هزار مسکن که شهرداری تهران ادعا می‌کند کجاست؟
ادعای عجیب شهرداری زاکانی در آستانه انتخابات/ آدرس طرح عظیم ساخت ۲۰۰‌ هزار مسکن که شهرداری تهران ادعا می‌کند کجاست؟

اقتصادنیوز: نهم خرداد ماه امسال، شهرداری تهران با اجرای یک طرح «مسکن‌‌‌سازی» در سطح شهر، اعلام کرد: «کلنگ ساخت ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی در تهران را به زمین زدیم.»

در محله گمرک، با 400 میلیون تومان می‌توان واحدی 46 متری و 9 سال ساخت، دارای آسانسور و پارکینگ به صورت رهن کامل اجاره کرد.

مسکنن

همچنین بخوانید
  • وضعیت بازار مسکن در شرق پایتخت/ رکود ادامه دارد+ جدول
  • قیمت نجومی رهن و اجاره آپارتمان در غرب تهران + جدول
  • قیمت رهن و اجاره مسکن در نبرد جنوبی+جدول
  • خبر خوش برای مستاجران

منبع: eghtesadnews-654443

نظر شما