شناسهٔ خبر: 67268291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اصلاح طلبان:

پزشکیان در مناظره اول ناموفق بود/ پزشکیان نتوانست به بدنه اصلاحات امید بدهد

رحمان قهرمانپور: اصلاح‌طلبان انتظار داشتند که مثل آقای روحانی سال ۹۲ عمل کند. از این جهت به نظر من آقای پزشکیان انتظارات را برطرف نکرد و این می‌تواند در ادامه مسیرش دشواری ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاست مشرق - بررسی اظهارات چهره‌ها و رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب در خصوص مناظره اول کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که آنان تاکید دارند پزشکیان در ایجاد تکانه انتخاباتی ناموفق بوده است.

در این زمینه رحمان قهرمانپور در گفتگویی با بیان اینکه در مناظره اول انتظارات و فشارهای بیرونی از پزشکیان بیشتر از بقیه نامزدها بود، اظهار داشت: پزشکیان چون نامزد اصلاح‌طلبان است، اصلاح‌طلبان انتظار داشتند که مثل آقای روحانی سال ۹۲ عمل کند. از این جهت به نظر من آقای پزشکیان انتظارات را برطرف نکرد و این می‌تواند در ادامه مسیرش دشواری ایجاد کند؛ به این معنا که اصلاح‌طلبان در اجماع روی او خیلی اتفاق نظر نداشته باشند. به تعبیر ساده‌تر، به نظرم آقای پزشکیان نتوانست با مناظره اول یک تکان جدید ایجاد کند و باید منتظر مناظره دوم باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما بعد از مناظره اول بیشترین ریزش آراء برای آقایان پزشکیان و جلیلی بود؟»، تاکید می کند: دقت کنید که در مناظره‌ها اینقدر آراء جا به جا نمی‌شوند که مثلا بگوییم ریزش آراء ۱۰ یا ۱۵ درصد بوده است. چون یخ مناظره‌ها هنوز نشکسته و هنوز زود است که مثلا بگوییم آقای پزشکیان با این مناظره ۱۰ درصد را از دست داده یا نداده است.

به نظر من زیاد از دست نمی‌دهد، اما مسأله آقای پزشکیان این بود که باید با این مناظره یک روحیه جدیدی به بدنه اصلاح‌طلبی می‌داد که آنها مردم و رأی دهندگان را بسیج و کسانی که نمی‌خواهند رأی بدهند را قانع کنند. یعنی بیشتر از اینکه کاهش رأی پزشکیان باشد، این بود که امید و تکانه‌ای که می‌توانست ایجاد کند را ایجاد نکرد.

نظر شما