شناسهٔ خبر: 67268285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

خزعلی:

نقش پررنگ زنان خانه‌دار در اقتصاد کشور

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نقش زنان خانه‌دار در اقتصاد کشور نقش پررنگی است و با توجه به فرهنگ کشورهای مختلف خانه داری باید به عنوان شغل در شاخص‌های جهانی درنظر گرفته شود.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی در نشست امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم برای رفع محرومیت در حوزه زنان، از شناسایی نظام مسایل زنان در حیطه های اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حکمرانی خبر داد.

وی با مقایسه شاخص های زنان در ایران با کشورهای اسلامی و دیگر کشورها افزود: در بخش آموزش و بهداشت و سلامت رتبه خوبی داریم و در بحث مدیریتی و مشارکت اقتصادی رتبه پایین تری داریم که برخی برنامه‌ها باید مورد توجه و صلاح قرار گیرد.

خزعلی با بیان اینکه در برخی از موارد معتقدیم باید شاخص های جهانی مورد بازبینی قرار گیرد، ادامه داد: برای مثال نقش زنان خانه دار در تولید ناخالص داخلی کشور نقش پررنگی است و با توجه به بوم و فرهنگ کشورهای مختلف باید به عنوان شغل در شاخص های جهانی در نظر گرفته شود.

در ادامه نشست گزارشی از عملکرد معاونت زنان ارائه شد که توانمندسازی زنان، ارتقاء خانواده، وضعیت تشکیلات زنان و لزوم بهبود ساختار و انعطاف شغلی بانوان ارائه و همچنین اقدامات این معاونت در خصوص مسائل پربسامدی که مورد تقاضای زنان جامعه است، مطرح شد.

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد خمینی(ره)‌ نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زنان سرپرست خانوار گفت: پرداخت ودیعه مسکن، برقراری پوشش بیمه تامین و بیمه صندوق روستاییان و عشایر و همچنین حمایت غذایی از مادران باردار و شیرده از جمله اقدامات این نهاد برای زنان سرپرست خانوار است.

در این نشست از اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان سرپرست خانوار به پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن، برقراری پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۷۰ هزار و بیمه صندوق روستاییان و عشایر برای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار و همچنین حمایت سبد غذایی برای ۶۰ هزار مادر شیرده اشاره شد.

انتهای پیام/

نظر شما