شناسهٔ خبر: 67265172 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نقش زنان خانه‌دار در اقتصاد کشور

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم برای رفع محرومیت زنان از شناسایی نظام مسائل زنان در حیطه‌های اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حکمرانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

نشست امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با حضور سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش مهر، در این نشست از اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان سرپرست خانوار به پرداخت ۱،۸۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن، برقراری پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای ۷۰ هزار و بیمه صندوق روستاییان و عشایر برای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار و همچنین حمایت سبد غذایی برای ۶۰ هزار مادر شیرده اشاره شد.

انسیه خزعلی در این نشست از شناسایی نظام مسائل زنان درحیطه‌های اجتماعی، اقتصادی، سلامت و حکمرانی خبر داد و در مورد پروژه‌هایی که برای رفع محرومیت از زنان در دولت سیزدهم انجام شده گزارش داد.

وی ضمن اشاره به مقایسه کشور با کشور‌های اسلامی و کل جهان بیان کرد: در بخش آموزش و بهداشت و سلامت رتبه خوبی داریم و در بحث مدیریتی و مشارکت اقتصادی رتبه پایین‌تری داریم که برخی برنامه‌ها باید مورد توجه و صلاح قرار گیرد و برخی از موارد را معتقدیم که باید در شاخص‌های جهانی مورد بازبینی قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: مثلاً نقش زنان خانه دار در اقتصاد کشور نقش پررنگی است و با توجه به بوم و فرهنگ کشور‌های مختلف باید به عنوان شغل در شاخص‌های جهانی در نظر گرفته شود.

در ادامه نشست گزارشی از عملکرد معاونت ارائه شد که توانمندسازی زنان، ارتقای خانواده، وضعیت تشکیلات زنان و لزوم بهبود ساختار و انعطاف شغلی بانوان ارائه شد، همچنین اقدامات معاونت در خصوص مسائل پربسامدی که مورد تقاضای زنان جامعه می‌باشد مطرح شد.

نظر شما