شناسهٔ خبر: 67268269 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اسبقیان: ناطق نوری مشکلی برای ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی ندارد

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: درباره حضور ناطق نوری در مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مکاتباتی را با معاونت حقوقی و فدراسیون جهانی داشتیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مشکلی برای ریاست ناطق نوری وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدشروین اسبقیان پس از پایان مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی و در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که از زمان حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش و جوانان قول داده بودیم که انتخابات ۱۸ فدراسیون ورزشی را که به صورت سرپرستی اداره می‌شوند برگزار خواهیم کرد امروز مجمع انتخابات چهاردهمین فدراسیون را برگزار کردیم و ناطق نوری به مدت ۴ سال رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی شد.

او درباره اعتراض چند کاندیدا نسبت به جعلی بودن مدرک یکی از کاندیداها برای شرکت در انتخابات، افزود: با توجه به این که قبل از برگزاری انتخابات چند پیامک در این خصوص دریافت کردیم وظیفه داشتم در این زمینه روشنگری و بررسی کنم. بنابراین به عنوان مسئول مجمع برای برطرف کردن شک و شبهه‌ها از دانشگاه مربوطه استعلام گرفتیم و اصالت مدرک تحصیلی کاندیدای مذکور تایید شد.

وی اظهار کرد: برخی اعتقاد داشتند که او باید مدارکش را قبلا تحویل می‌داد. جواب من این بود که در هنگام ثبت نام توسط دبیر مجمع، مدرک تحصیلی باید تحویل داده می‌شد اما بررسی‌های ما نشان داد که باید مدرک تحصیلی اصلی را رویت کنیم.

معاون وزیر اظهار کرد: این موضوع سبب شد تا مدارک و صلاحیت برخی کاندیداها دوباره بررسی شود تا صلاحیت مدیریتی آن‌ها مورد تایید قرار بگیرد. کاندیدای ریاست فدراسیون ورزشی باید ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی ورزش را داشته باشد.

او در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ناطق نوری رئیس جدید فدراسیون انجمن‌های ورزشی، ۵ سال سابقه مدیریت اجرایی ورزش را ندارد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی را در این مورد با معاونت حقوقی برگزار کردیم و مکاتباتی با فدراسیون جهانی داشتیم، مشکلی در مورد او وجود ندارد.

اسبقیان هم‌چنین درباره دلایل تبدیل فدراسیون راگبی به انجمن گفت: بررسی کارشناسی ما در دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان نشان می‌دهد براساس آخرین آماری که از فدراسیون پزشکی ورزشی دریافت کردیم تعداد ورزشکاران سامان یافته در رشته راگبی ۲۴۸ نفر است که باید پتانسیل و ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل به فدراسیون داشته باشد تا برنامه‌ریزی کنیم در صورتی که این رشته صلاحیت تبدیل به فدراسیون را ندارد.

وی افزود: اگر سرپرست فدراسیون راگبی بخواهد می‌تواند این رشته را به صورت انجمن ادامه دهد در غیر این صورت سرپرست جدید انتخاب خواهیم کرد.

اسبقیان هم‌چنین در پایان درباره وضعیت پاراتیروکمان گفت: این رشته تا پایان بازی‌های پارالمپیک براساس دستور وزیر ورزش و جوانان تحت پوشش فدراسیون تیروکمان خواهد بود سپس درباره این رشته تصمیم گیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما