شناسهٔ خبر: 67268037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مدیر بیمارستان قائم رشت برکنار می‌شود

سرپرست معاونت امور پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به قصور مدیریت بیمارستان قائم (عج) رشت از برکناری مدیر این مرکز درمانی خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید محمود حسینی‌پور که به عنوان نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری حادثه بیمارستان قائم (عج) رشت به گیلان سفر کرده است، امروز (چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه) در حاشیه بازدید از این مرکز درمانی گفت: از شامگاه گذشته که وارد این استان شده‌ام، از بیماران منتقل شده از بیمارستان قائم به سایر مراکز درمانی عیادت کردم و صبح امروز هم چند نشست کارشناسی از جمله جلسه شورای تأمین در زمینه بررسی دقیق ابعاد این حادثه تشکیل شد.

او با اشاره به پیگیری و بررسی زوایای مختلف این حادثه در نشست شورای تأمین استان گیلان افزود: دستگاه‌های مختلف نسبت به ارائه گزارش اقدام کردند که در این گزارش‌ها قصور برخی از افراد مشخص شده است.

نماینده ویژه دولت تصریح کرد: در بیمارستان قائم (عج) رشت کوتاهی مدیریت بیمارستان به طور کامل مشهود است که در این راستا تصمیم به برکناری مدیر آن گرفته شد، ضمن اینکه در حوزه نظارتی هم ترک فعل‌هایی بوده که طی گفت‌وگویی که با استاندار گیلان داشتم، برخی از مدیران عزل خواهند شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه کار کارشناسی در زمینه ریشه‌یابی علت این حادثه توسط دادستان گیلان پیگیری می‌شود، گفت: در نشست‌های امروز با حضور دستگاه‌های مختلف تصمیماتی گرفته شده و بر این اساس به طور قاطع و جدی با همه عواملی که ترک فعل داشته و در حوزه‌های نظارتی وظایف شان را انجام نداده‌اند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

نماینده ویژه سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری حادثه بیمارستان قائم (عج) رشت اظهار امیدواری کرد: بازسازی و فعالیت دوباره این بیمارستان با مدیر جدید و مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سرعت از سر گرفته شود و این مرکز درمانی فعال شود.

بیمارستان خصوصی قائم (عج) رشت، حوالی ساعت ۱:۱۳ دقیقه بامداد سه شنبه ۲۹ خرداد ماه دچار آتش سوزی شد که این آتش سوزی با تلاش نیرو‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت مهار و بیماران بستری در این بیمارستان به سایر مراکز درمانی منتقل شدند که متأسفانه تاکنون ۹ تن از این بیماران جان باختند.

برچسب‌ها:

نظر شما