شناسهٔ خبر: 67268029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ساخت ۲۵۰ هزار مترمکعب فضای ایزوله برای دفن پسماند در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: عملیات ساخت لندفیل مهندسی سایت دفن پسماندهای شهری با ظرفیت بیش از ۲۵۰ هزار مترمکعب در حال اجرا است.

صاحب‌خبر -

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: پس از پیگیری و نظارت‌های کارشناسی از طریق کارگروه پسماند استان و با توجه به ضرورت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از نفوذ شیرابه به آب‌های زیر سطحی و در راستای دفن بهداشتی پسماند، پروژه ساخت یک فضای ایزوله برای دفن پسماند در اراک منطبق با آخرین استانداردهای جهانی و محیط زیستی طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: عملیات ساخت لندفیل مهندسی سایت دفن پسماندهای شهری با ظرفیت بیش از ۲۵۰ هزار متر مکعب، در حال اجراست.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: پروژه ساخت یک فضای ایزوله برای دفن پسماند در این شهر شامل طراحی و اجرای لندفیل، عملیات خاکبرداری، ایجاد ترانشه‌ها، ایجاد شبکه زهکشی شیرابه و لاینینگ و پوشش غیر قابل نفوذ لندفیل های مذکور است.

فدوی تاکید کرد: توسعه و افزایش ظرفیت دفن بهداشتی پسماند اراک و حفاظت از محیط زیست از این طریق، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها و ایجاد مرکز زباله و برگشت سرمایه تنها بخشی از مزایای احداث این پروژه زیست محیطی است.

وی از حفر چهار حلقه چاه پایش محیط زیستی طبق استانداردهای زیست محیطی در سایت دفن پسماندهای شهری اراک خبر داد و گفت: این مهم با هماهنگی اداره محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای شهرستان به سرانجام رسیده است.

نظر شما