شناسهٔ خبر: 67268011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

بیانیه فعالان حمل و نقل ریلی در حمایت از دکتر پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

صاحب‌خبر -

جمعی از فعالان و کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی در پایان گردهمایی ریلی ها با صدور بیانیه ای حمایت خود را از دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

بیانیه فعالان حمل و نقل ریلی در حمایت از دکتر پزشکیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری
تین نیوز

جمعی از فعالان و کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی در پایان گردهمایی ریلی ها با صدور بیانیه ای حمایت خود را از دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

به گزارش تین نیوز، فعالان و کارشناسان حوزه حمل و نقل در بیانیه مذکور با اشاره به چالش های روزافزون در بخش های مختلف حمل و نقل دکتر پزشکیان را کاندیدای اصلح برای عبور از این چالش ها دانستند. متن این اعلامیه به شرح زیر است:

این روزها میهن عزیز و هم میهنان عزتمند ایران، زمین در تب و تاب انتخاباتی دیگر به سر می برند. این بار با حضور دکتر مسعود پزشکیان کاندیدای خوشنام در بین نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، شور و اشتیاقی متفاوت در میان آحاد مردم به وجود آمده و رایحه مردمسالاری دینی در بین افشار مختلف جامعه پیچیده است.

فعالان صنعت ریلی نیز همچون سایر اقشار در این انتخابات حضوری موثر و چشم گیر خواهند داشت چرا که در شرایط موجود چالش های متعدد و بحران های فرصت سوز، بخش های مختلف حمل و نقل ریلی کشور را مورد هجوم قرار داده و نیاز به مدیری صادق در بالاترین سطح اجرایی کشور بیش از هر زمان دیگر، برای مواجهه صحیح با چالش ها و عبور از بحران ها، احساس می شود.


در بخش ریلی، وضعیت فعالان این صنعت چنان درهم پیچیده و آشفته است که موجب خروج سرمایه از حمل و نقل ریلی و تعطیلی کارخانه های قدیمی و شناخته شده مرتبط با این صنعت شده است.

خصوصی سازی ناقص و سردرگم، رگولاتوری ناکارآمد شرکت راه آهن، کاهش شدید سرعت بازرگانی و فرسودگی ناوگان مسافری و باری، کمبود شدید لکوموتیو آماده به کار و سرد شدن نیمی از لکوموتیوهای موجود در کشور، کاهش متوالی سهم بار ریلی از کل بار کشور، به نحوی که طی چهار سال اخیر منفی بوده و رکورد سال های متوالی منفی بودن را شکسته است، از تبعات مدیریت در سه سال اخیر است.

مدیریت سلیقه ای و گاه سیاست زده در راس شرکت راه آهن و تقابل و حتی جدال این شرکت با بخش خصوصی، نارضایتی کارکنان پرشمار شرکت راه آهن از وضعیت حقوق و معیشت خود، دخالت های غیر اصولی دولت در اقتصاد ریل با قیمت گذاری دستوری کرایه بار و مسافر، متصل نبودن شبکه ریلی به چشمه های بار و مسافر و تکمیل نبودن کریدورهای ریلی شمال و جنوب و شرق و غرب، به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضای بلیت قطار و نارضایتی مسافران از کمبود بلیت، کار را برای فعالان صنعت ریلی دشوار کرده و آنها را به نامه نگاری با مسئولان اجرایی ارشد کشور واداشته بدون این که نتیجه ای از این استمدادها به دست آید.

جامعه حمل و نقل ریلی کشور، مواجهه صحیح با چالش های پیش گفته و عبور از شرایط بحرانی کنونی را در گرو نگرش علمی و تخصصی به حوزه حمل و نقل و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه این حوزه در اقتصاد کشور، تقویت زنجیره اقتصاد بخش حمل و نقل و همچنین راه حلهایی برای بهبود وضعیت معیشت شاغلان و دست اندرکاران شقوق مختلف این حوزه، خصوصا حلقه های اقشار پایین دست و کم درآمد این زنجیره، می داند.

فعالان حمل و نقل ریلی با لحاظ کردن موارد فوق و با احساس تعلقی که به ارتقاء جایگاه حوزه حمل و نقل ریلی دارند، و با توجه به شناختی که از دیدگاه ها و توانمندی های جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای عبور از چالش ها و بحران های کنونی این حوزه دارند پشتیبانی تام و تمام خود را از این خدمت گذار صادق و فهیم و پاک دست در انتخابات پیش رو اعلام میدارند.

هشتم تیرماه ۱۴۰۳ روزی تاریخ ساز برای میهن اسلامی و روزی سرنوشت ساز برای جامعه حمل و نقل کشور است. باشد که خانواده بزرگ حمل و نقل ایران با آرای هوشمندانه خود به دکتر مسعود پزشکیان، برگ سبز دیگری بر تاریخ شکوفایی میهن و بالندگی صنعت حمل و نقل بیفزایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما