شناسهٔ خبر: 67268005 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

به مناسبت ثبت ملی آیین قصه گویی;

کارگاه قصه گویی و رشد مهارت های اجتماعی در کانون خورستان برگزار شد

همزمان با ثبت ملی آیین قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، کارگاه قصه گویی و رشد مهارت های اجتماعی در کانون خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، همزمان با ثبت ملی قصه گویی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، کارگاه قصه گویی و رشد مهارت های اجتماعی با حضور اعضا و والدین علاقه مند توسط واحد آموزش و پژوهش و واحد فرهنگی کانون خوزستان در اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این برنامه، فروغ شاکریان کارشناس واحد آموزش و پژوهش کانون خوزستان، به بیان اهمیت قصه گویی و دلیل ثبت ملی آن پرداخت و در ادامه لیلا رحمانیان، کارشناس فرهنگی و نماینده انجمن قصه گویی استان، در مورد نقش قصه گویی در رشد مهارت های اجتماعی توضیحاتی ارائه داد.

رحمانیان با بیان اینکه مهارت های اجتماعی بخش مهمی از حوزه تحول فردی است گفت: برای سازگار شدن کودکان و نوجوانان با اجتماع باید مهارت های مربوطه را به روش‌های گوناگون به آن ها آموخت که یکی از این روشها قصه گویی است. وی در ادامه افزود: کودکان با قصه ها مهارت ها و رفتارهای اجتماعی خویش را پرورش می دهند.

مهارت هایی مثل: گوش کردن ، همکاری و همیاری و ارتباط موثر که امکان ارتباط سازنده با دیگران را فراهم کرده و به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند روابط مناسبی برقرار کنند. در ادامه ی این برنامه قصه قدم یازدهم به شیوه قصه گویی با ابزار توسط لیلا رحمانیان قصه گویی شد و در پایان اعضا به کمک مربیان و والدین با وسایل دورریختنی یکی از شخصیت های قصه مورد علاقه خود را آفریدند.

نظر شما