شناسهٔ خبر: 67268003 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

امروز اعلام شد؛

مراحل ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت

ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت برای خودروهای بنزینی امکان‌پذیر شده و متقاضیان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه مربوطه، درخواست خود را ثبت کنند؛ اما فرایند تولید کارت سوخت منوط به دریافت اطلاعات تکمیلی از نیروی انتظامی است که هنوز محقق نشده.

صاحب‌خبر -
مراحل ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت

حدود ۲ ماه از رونمایی سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت می‌گذرد. سامانه‌ای که با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت و باهدف تسریع تسهیل ارائه خدمات به شهروندان رونمایی شد و مقرر بود از ابتدای خردادماه، ظرف ۱۰ روز کارت سوخت مربوط به درخواست‌های اینترنتی صادر شود.

حالا دو ماه از آن رونمایی می‌گذرد و گرچه سامانه ثبت درخواست صدور کارت هوشمند سوخت فعال شده و امکان ثبت‌نام و ثبت درخواست در آن فراهم است؛ اما متولیان امر می‌گویند: فعلاً ثبت‌نام کارت سوخت خودروهای نوشماره آغاز شده است و ادامه فرایند نیازمند دریافت اطلاعات پلاک و کلید شناسایی خودرو (VIN) از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی است تا امکان شناسایی و ابطال کارت سوخت پیشین، استعلام بیمه شخص ثالث و ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت المثنی محقق شود. گویا وزارت نفت و شرکت ناجی در این زمینه به تفاهم رسیده‌اند و به‌زودی باید این مرحله نیز انجام شود.

نظر شما