شناسهٔ خبر: 67267952 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

وزارت میراث برای بازاریابی صنایع‌دستی در کشورهای هدف تلاش می کند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه باید ابزار مالی و کارت‌های اعتباری برای مسافران ایران و چین، ایجاد شود، گفت: ما برای بازاریابی صنایع‌دستی در کشورهای هدف در تلاش هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در جریان بازدید از دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و چین در شانگهای، درباره ثبت مالکیت معنوی بیش از ۲۹۰ مورد از اقلام صنایع‌دستی و فرش بنام ایران در چین، گفت: سازمان میراث فرهنگی و نهادهای مربوطه حمایت لازم برای تحقق این مطالبه را به کار خواهد بست.

او با بیان اینکه صادرات صنایع‌دستی بر اساس مصوبه اخیر دولت از موضوع رفع تعهد ارزی مستثنی شده است، ادامه داد: کمک به بازارسازی و بازاریابی صنایع‌دستی در کشورهای هدف از جمله مأموریت‌های سازمان صنایع‌دستی است و تلاش زیادی در جهت اجرای آن‌ها انجام شده است.

ضرغامی، بر اهمیت توسعه همکاری در زمینه توریسم و توجه بیشتر به گردشگری تجاری و پزشکی تأکید کرده و گفت: ابزار مالی و کارت‌های اعتباری برای مسافرین و توریست‌های هر دو کشور و به رسمیت شناخته شدن گواهینامه رانندگی دو کشور در کشور مقابل می‌تواند به افزایش تعاملات کمک کند.

بابک بشارتی، مدیر دفتر نمایندگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، بر اهمیت تبیین ارزش‌های فرهنگی و تمدنی بین دو کشور پرداخت و گفت: این امر زمینه شناخت عمیق‌تر تجار ایران و چین را فراهم کرده و اطمینان خاطر بیشتری برای شروع و ادامه همکاری متقابل تجاری و صنعتی بلندمدت ایجاد می‌کند.

او افزود: توجه به تبادل توریسم تجاری و هم‌فکری با فعالان اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی و رفع دغدغه‌های آنان از طرق مختلف را از وظایف اتاق است.

بشارتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه چهار ماهه شکوه ایران باستان، پیشنهاد کرد: هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه، رویدادهای توسعه تجاری و فرهنگی کوتاه مدتی در کنار آن برگزار شود.

محمدی، سرکنسول ایران در شانگهای هم با بیان این موضوع که عموم مطالب مطروحه، مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور بوده و به صورت مداوم در حال پیگیری است، بر ارتباط مستمر تجار و بازرگانان و دفاتر نمایندگی چین تأکید کرد.

نظر شما