شناسهٔ خبر: 67267797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

شهید چمران، گنجینه‌ای بین‌المللی در عرصه مقاومت و ایستادگی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید چمران به عنوان یک مبارز در مسیر آزادی‌خواهی گنجینه‌ای بین‌المللی در عرصه مقاومت و ایستادگی مقابل ظلم و استبداد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار غلامرضا سلیمانی امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در همایش سراسری بسیج اساتید اظهار کرد: روز ملی بسیج اساتید جا دارد با هم عهد ببندیم برای معرفی شهدا و میهن پرستان واقعی تا میهن عزیز ما یکپارچه و به عنوان یک عرصه تمدن‌ساز برای ملت ایران باقی بماند.

وی با بیان اینکه این تفکر شهید چمران بود که ما را در مسیر پیروزی قرار داد، افزود: امروز شخصیت شهید چمران و شهید چمران‌ها نیاز به معرفی به نسل جوان و آیندگان دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تبیین ابعاد شخصیتی شهید چمران در دوران پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این استاد بزرگ در کشور آمریکا تحصیلات خود را در رشته فیزیک پلاسما به اتمام رساند و آنجا تشکیل خانواده داد، اما این شخصیت بزرگ به دلیل ابعاد وجودی شخصیت خود با توجه به موقعیت بسیار برجسته‌ای که در مسیر علمی و دانشگاهی در آنجا قرار داشت یک تصمیم تاریخی گرفت و نقطه عظمت تاریخی را انتخاب و آمریکا را به مقصد لبنان ترک کرد و وارد مبارزه با رژیم صهیونیستی شد.

سردار سلیمانی تاکید کرد: شهید چمران هنگام حضور در جنوب لبنان، در نزدیک‌ترین نقطه به صهیونیست‌ها، جنبش اَمَل را شکل داد و وارد مبارزه مسلحانه با صهیونیست‌ها شد.

وی اضافه کرد: شهید چمران در پنج دهه پیش، در نقطه‌ای درست ایستاد و تلاش کرد از حقوق مظلومانی که سرزمین‌شان اشغال شده بود، دفاع کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شهید چمران در کنار آموزش فنون چریکی و نظامی در جنبش اَمَل، به تربیت و پرورش جوانان لبنانی می‌پرداخت و امروز آثار و نتایج آغاز این حرکت از سوی شهید چمران را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: شهید چمران با پیروزی انقلاب اسلامی، به میهن اسلامی بازگشت و وزیر دفاع کشورمان شد، در حالی که تمام بسترهای ایفای نقش دیوان سالارانه و مدیریتی برای شهید چمران فراهم بود، اما به محض آنکه پاوه در معرض سقوط قرار گرفت، شهید چمران به خواست امام راحل به آنجا رفت و پاوه را از محاصره نجات داد.

وی ادامه داد: شهید چمران به عنوان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، با حضور در وسط معرکه و با تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم، تمام برنامه‌های تجزیه‌طلبان و دشمنان را بر هم زد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تفکر افرادی مانند شهید چمران، ملت ما را در مسیر پیروزی قرار داد، گفت: امروز شخصیت شهید چمران و شهید چمران‌ها نیاز به معرفی به نسل جوان و آیندگان دارند.

سردار سلیمانی گفت: رضا پهلوی که با حمایت تمام‌قد انگلیس‌ها در کشور ما حاکم بود، شاکله دفاع مردمی را در کشور ما از بین برد و به خیال واهی خودش و بر اساس آموزش‌هایی که دیده بود، به اصطلاح «ارتش مدرن» را راه اندازی و ۱۲۵ هزار نفر را سازماندهی کرد.

وی ادامه داد: تجهیزات و لجستیک آنها هم کاملاً آماده بود؛ امام در شهریور ۱۳۲۰ و در حالی که شمال و جنوب کشور ما در معرض خطر حمله قرار داشت، رضا پهلوی فرمان تسلیم داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ ما، کشور به مانند مقطع پادشاهی رضا پهلوی اِشغال نشده بود، حتی حکام و پادشاهان نالایق قاجار نیز اینگونه تسلیم بیگانگان نمی‌شدند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه کشورهای سلطه‌گر، تمام ظرفیت‌ها و توان رسانه‌ای و فضای مجازی خود را به کار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند با تحریف واقعیت‌ها، جای شهید و جلاد و جایگاه خادم و خیانت کار را عوض کنند، گفت: در روز ملی بسیج اساتید، جا دارد که با هم برای معرفی شهدا و میهن‌پرستان واقعی و کسانی که جان خود را فدای میهن کردند، عهد و پیمان ببندیم.

نظر شما