شناسهٔ خبر: 67267594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی به معضل زمین خواری و باغشهر‌های فارس

دادستان انقلاب مرکز استان فارس گفت: یکی از معضلات در ارتباط با باغ‌های شیراز تخلفات احداث بنای غیر مجاز است که با جدیت مانع از تصرفات غیر مجاز خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

سید مصطفی بحرینی گفت: اکنون محدودیت عدم ارائه خدمات و انشعابات آب، برق و گاز در این خصوص وجود دارد که بر مبنای آن از سه سال گذشته تاکنون حتی یک مورد نبوده که باغ شهری انشعاب این خدمات را گرفته باشد.

او با اشاره به حوزه محیط زیست، بستر رودخانه‌ها و موانع آبی افزود: از ۲۵ سال گذشته تاکنون شاهد تغییر کاربری غیر مجاز بوده ایم، در اطراف شیراز و نقاط دیگر استان درگیر این پدیده نا متعارف هستیم، از این نظر نیز آسیب‌هایی به حوزه منابع آبی و راه‌های دسترسی وارد شده که هدر رفت سرمایه بزرگترین آسیب آن است.

بحرینی ادامه داد: به همین منظور شورایی در استان تشکیل شده که جلسات آن منظم برگزار می‌شود و مصوبات مهمی نیز خروجی این جلسات بوده است.

دادستان مرکز فارس در رابطه با باغ‌های شیراز نیز گفت: یکی از معضلات کمیسیون ماده صد که به مشکلات تخلف باغ‌ها رسیدگی می‌کند روند طولانی مدت بود که اکنون به کمک شهرداری آمدیم و به شهرداری این اجازه داده شد تا به موازات رسیدگی کمیسیون به داستان گزارش دهند که بلافاصله اقدامات جهت جلوگیری و تشکیل پرونده قضایی انجام خواهد شد.

بحرینی در ادامه در خصوص مفاسد اقتصادی و تخلف احتمالی مدیران با بیان اینکه قصور مسئولان از چشم دور نخواهد ماند گفت: امسال هفت مدیر متخلف شناسایی شدند.

او گفت: انجمن حمایت از زندانیان سه هزار و ۷۰۰ خانواده تحت پوشش دارند که اقدامات بسیاری صورت گرفته و با کمک خیرین تعداد قابل توجهی زندانی سال گذشته آزاد شدند.

 بحرینی در تشریح آخرین روند پرونده دختر اصفهانی مفقود شده در شیراز افزود: از همان روزهای ابتدایی گزارش مفقودی دختر اصفهانی در یکی از خیابان های شیراز؛ پرونده در دادسرای ویژه جنایی به جریان افتاد و تا به امروز روی میز قاضی قرار دارد و به صورت مداوم در حال پیگیری است.

او ادامه داد: اخیرا با تلاش های تیم پیگیری امیدواری هایی برای این پرونده  حاصل شده است.

بحرینی ادامه داد: گزارشی هایی از دیده شدن این دختر در مکان و حتی مشاهده وی در کشوری دیگر  به دست ما رسیده که بلافاصله از طریق اینترپل ورود و پیگیری شد اما به دلیل عدم مستند سازی موضوع با واقعیت انطباق نداشت.

دادستان مرکز استان فارس تاکید کرد: پیگیری ها شبانه روزی  بر روی این پرونده توسط پلیس آگاهی در حال انجام است و افسر مجربی برای این پرونده تعیین شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس نیز گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع فراقوه‌ای و فراسازمانی محسوب می‌شود.

علی فاتحی افزود: استان فارس در اجرای برنامه پیشگیری از وقوع جرم همچون سایر بخش‌ها پیشتاز بوده و بحث حمایت از مطالبه گری و سوت زنی اجتماعی (افشای فساد) در قالب ۲ سامانه در نظر گرفته که در سال گذشته بیش از یک هزار گزارش از این طریق دریافت شده است.

نظر شما