شناسهٔ خبر: 67267591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) ملاقات با نسخه نهایی «ری را ایران خودرو» در تهران (تصاویر) ملاقات با نسخه نهایی «ری را ایران خودرو» در تهران

ری را نخستین کراس اوور ملی ایران خودرو به حساب می آید که از زمان رونمایی دستوری اولیه تا امروز، حواشی و خبرهای زیادی را با خود به همراه داشته است. حال بالاخره پس از گذشت مدت زمان زیادی از رونمایی این خودرو شاهد هستیم که نسخه نهایی آن به نمایشگاه قطعات آمده است و به زودی خط تریم این خودرو و تولید

صاحب‌خبر -

ری را  نخستین کراس اوور ملی ایران خودرو به حساب می آید که از زمان رونمایی دستوری اولیه تا امروز، حواشی و خبرهای زیادی را با خود به همراه داشته است. حال بالاخره پس از گذشت مدت زمان زیادی از رونمایی این خودرو شاهد هستیم که نسخه نهایی آن به نمایشگاه قطعات آمده است و به زودی خط تریم این خودرو و تولید انبوه آن نیز به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

تغییرات نسخه نهایی

85

در نسخه نهایی  ری‌را ، که امروز شاهد آن بودیم، در بخش طراحی ظاهری و کابین همه چیز ثابت باقی مانده است و صرفاً در بخش بدنه شاهد اصلاح فواصل بین قطعات و یکسان سازی درزها هستیم و باید گفت از نظر باگ مونتاژی،  ری را ی موجود در نمایشگاه، به جز چند مورد جزئی، در وضعیت خوبی قرار داشت.

88_11zon (12)

89_11zon (12)

87

90_11zon (15)

89_11zon (12)

در بخش کابین هم همه چیز ثابت است و صرفاًَ رنگ تریم چرمی خودرو نهایی شده که طوسی رنگ است. البته طبق شنیده ها در نسخه های بعدی  ری را  چرم مارون نیز به‌جای چرم طوسی رنگ به‌کار گرفته خواهد شد.

نمای ظاهری ری را

 در نمای جلوی  ری را  شاهد بنچ مارک های روز نظیر پکیج چراغ های دوقسمتی هستیم. این بخش از  ری را  بی هیچ درنگی ما را به یاد  سانتافه  نسل قبل می اندازد. در نمای کناری این خودرو هم شاهد سقف و بدنه دورنگ هستیم که حس و حالی اسپرت را به بیننده القا می کند. در نمای کناری  ری را ، به خصوص از گلگیر جلو به بعد، تمام خطوط و برش های بدنه مشابه نسل جدید  پژو ۲۰۰۸  هستند. در بخش عقب این خودرو هم یک قاب مشکی رنگ، چراغ ها را در بر گرفته و شکل و شمایلی به‌روز را به خودرو داده است. این قاب مشکی رنگ بی شباهت به محصولات جدید  پژو  نظیر همان  ۲۰۰۸  و  ۳۰۰۸  نیز نیست.

92_11zon (15)

91_11zon (12)

امکانات ایمنی و رفاهی ری را

ایران خودرو  تلاش کرده است تا حد توان، امکانات ایمنی و رفاهی خودروهای مدرن را که مورد پسند و نیاز مشتری است در  ری را  پیاده‌سازی کند.

از امکانات ایمنی مهم این خودرو می توان به کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها (TCS)، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی (HAC & DAC)، چهار عدد کیسه هوا و رادار نقطه کور اشاره کرد.

کلاستر دیجیتال، نورپردازی داخل کابین با قابلیت تغییر رنگ، چراغ خوش آمدگویی، خروجی برق ۱۲ ولت، اهرم تعویض دنده الکترونیکی (Shift By Wire)، مولتی مدیای ۱۲ اینچی لمسی، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، فرمان کمکی برقی، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در چهار جهت، دکمه های کنترلی روی فرمان، کرنرینگ لایت، محدودکننده سرعت، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سانروف برقی، رینگ های ۱۸ اینچی، سنسور نور، سنسور باران، اتولایت و کیک سنسور، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور پارک جلو، TPMS، صندلی های برقی جلو، گرم کن صندلی های جلو  نیز از امکانات رفاهی و آپشن های مهم این خودرو محسوب می شوند.

مشخصات فنی ری را

محصول جدید گروه صنعتی  ایران خودرو  با بهره‌گیری از موتور  EF7PTC  با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد.  ری را  مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است و در مدت ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت  ری را  بنزینی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

ایران خودرو ری را چه مشخصاتی دارد؟

محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با بهره‌گیری از موتور EF7PTC با ظرفیت ۱۶۴۵ سی‌سی، توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ری را مجهز به گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک (AT) است و در مدت ۱۰.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت ری را بنزینی ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

ری‌را چه امکانات ایمنی دارد؟

از امکانات ایمنی مهم این خودرو می توان به کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سامانه کنترل هرزگردی چرخ ها (TCS)، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی (HAC & DAC)، چهار عدد کیسه هوا و رادار نقطه کور اشاره کرد.

منبع: اسب بخار

منبع: faradeed-193861

نظر شما