شناسهٔ خبر: 67267557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان در بخش شیلات کشور مشغول فعالیت هستند

گرگان- ایرنا- قائم مقام موسسه تحقیقات شیلات ایران با اشاره به فعالیت هشت هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: آمار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال بخش شیلات کمتر از ۱۰۰ شرکت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شریف روحانی روز چهارشنبه در نشست تخصصی توسعه دریامحور با رویکرد شیلاتی در گرگان اظهار کرد: با وجود مزیت‌ فراوان بخش شیلات و آبزیان، نیاز به تشویق و انگیزه‌سازی در دانش‌آموختگان و فعالان شیلات بیش از پیش احساس می‌شود تا با استفاده از همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایران بتوان فرصت‌ و ظرفیت‌های این بخش را شکوفا کرد.

وی با بیان اینکه آمار شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلات و آبزیان رو به افزایش است، افزود: حمایت‌ ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان شیلاتی فرصت مناسبی برای فعالیت دانشگاه‌ها و محققان مراکز پژوهشی است تا با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه‌ها متمرکز شوند.

قائم مقام موسسه تحقیقات شیلات ایران با اشاره به حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: به دنبال همین حمایت، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایران در مجموعه معاونت علمی شکل گرفته و شرکت‌های فعال در این حوزه مورد حمایت جدی قرار می‌گیرند.

روحانی متذکر شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تصویب طرح‌های کلان فناوری و اعطای تسهیلات مالی به افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه شیلاتی کمک می‌کند که این رویکردها، نویدبخش فعالیت دانش‌آموختگان جوان و مستعد کشور برای فعالیت در حوزه شیلات و آبزیان است تا بتوانند کشور را به رشد و توسعه برسانند.

وی بیان کرد: موضوعات استراتژیکی از مسیر موسسه تحقیقات شیلات و کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان ایران با مشارکت شرکت‌های فعال در حوزه شیلات در حال انجام است که ورود به موضوع تولید مولدین سالم ماهی تیلاپیا از جمله این مباحث است تا ضمن مدیریت دغدغه‌های زیست محیطی ایجاد شده در کشور، این گونه فنی و تکنولوژیک به پایداری تولید برسد.

نظر شما