شناسهٔ خبر: 67267455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دادستان کاشان:

دعوت زبانی و عملی به حضور پای صندوق رأی وظیفه شرعی و عقلانی همه ماست

اصفهان – نوری با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یادآور شد: وظیفه شرعی و عقلی همه آحاد جامعه دعوت لسانی و عملی به حضور در پای صندوق رای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد نوری سه شنبه شب در گردهمایی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان کاشان که در سالن اجتماعات امام رضا(ع) فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: رسانه یکی از ابزارمدیریت افکار عمومی امروز در جهان است.

وی افزود: امروز رسانه در بستر فضای مجازی تاثیرگذاری، قدرت و شدت بیشتری گرفته و نمی‌توان تاثیری که بر اذهان عمومی دارد را نادیده گرفت چرا که امروز فضای مجازی تبدیل به فضای عینی و واقعی شده است.

دادستان شهرستان کاشان گفت: هدف از فعالیت در فضای مجازی هدایت افکار عمومی جامعه است و نیاز به مراقبت دارد تا افکار عمومی رسانه را هدایت نکند چراکه برخی اوقات در بستر فضای مجازی به جای اینکه رسانه نقش هدایت گری افکار عمومی را داشته باشد این افکار عمومی است که رسانه را هدایت می‌کند.

به گفته وی امروز در رسانه اخباری منتشر می‌شود تا مخاطب بیشتری داشته باشد و اخبار را براساس مذاق مخاطب منتشر می‌کنند در حالیکه باید مراقبت شود تا رسانه نقش هدایت افکار عمومی را داشته باشد و به سمت و سویی نرود که افکار عمومی رسانه را هدایت کند.

نوری با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: وظیفه شرعی و عقلی همه آحاد جامعه دعوت لسانی و عملی به حضور در پای صندوق رای است.

وی ادامه داد: برای دعوت عملی به پای صندوق رای تأکید رسانه‌ها بر نقاط قوت باشد و در زمان باقیمانده تا انتخابات از هر گونه سیاه نمایی و انتشار اخبار زرد و سیاه محلی در بستر فضای مجازی خودداری شود تا با ایجاد فضای دوستی و وحدت شاهد حضور حداکثری در انتخابات باشیم.

دادستان شهرستان کاشان گفت: مدیران گروه‌ها در فضای مجازی تلاش کنند برخی که در بستر فضای مجازی با اخبار کذب و نشر اکاذیب سبب ناامیدی در جامعه می‌شوند را مدیریت کنند تا انتخابات در یک بستر آرام برگزار شود.

نوری یادآور شد: مدیران گروه‌ها و کانال‌ها در فضای مجازی بعد از انتشار اخبار کامنت‌های بیان نظرات را مدیریت کنند و از اهانت به اشخاص در ذیل اخبار منتشر شده جلوگیری شود و در صورت امکان بخش نظرات حذف شود.

وی تأکید کرد: گروه‌های فعال درفضای مجازی مراقب باشند از هر گونه دعوت به تجمعات و توهین و اهانت به کاندیدا‌های ریاست جمهوری جلوگیری شود، چرا که کاندیدا‌های ریاست جمهوری از فیلتر شورای نگهبان گذشته و از هر گونه توهین و اهانت به آنها و طرفداران آنها خودداری شود، در غیر این صورت برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان شهرستان کاشان ابراز امیدواری کرد انتخابات پیش رو انتخاباتی آزاد و پرشور و نشاط و با حضور حداکثری و مثمر ثمر برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد./۱۳۰۷/

نظر شما