شناسهٔ خبر: 67267453 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

توضیحات فرزین درباره پول جدید بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: رمز ریال پول بانک مرکزی است که دیگر به صورت اسکناس منتشر نمی‌شود بلکه به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران: محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه هیئت دولت با اعلام اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته ۵ درصد بود گفت: این نرخ رشد قابل قبول و خوب است. در سال ۲۰۲۳ براساس گزارش بانک جهانی، بالاترین نرخ رشد متعلق به ایران بوده است.

زمان عملیاتی شدن ریال دیجیتال اعلام شد؛ جزئیات و نحوه استفاده

او افزود: رشد تشکیل سرمایه خوب است و در سال گذشته ۶.۷ درصد بود و امسال به ۷.۲ درصد رسیده است. نرخ رشد بخش نفت در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد بود که به ۱۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت. نرخ رشد صنایع و معادن در سال گذشته ۴.۵ درصد است. در بخش ساختمان نرخ رشد در سال گذشته به ۷.۱ درصد افزایش یافت. نرخ رشد خدمات در سال ۱۴۰۲، ۳.۸ درصد بود.

او در خصوص رشد بخش کشاورزی هم بیان کرد: متاسفانه در بخش کشاورزی همچنان نرخ رشد کشاورزی قابل قبول نیست سال ۱۴۰۱ این نرخ رشد ۱.۱ بود و سال ۱۴۰۲ حدود ۰.۲ مثبت بوده است امیدواریم با اقداماتی که انجام‌می‌شود و وضعیت آب و هوایی این نرخ افزایش پیدا کند.

رئیس بانک مرکزی پس از جلسه هیات دولت گفت: رمز ریال یکشنبه ۳ تیر افتتاح می‌شود. رمز ریال پول بانک مرکزی است که دیگر به صورت اسکناس منتشر نمی شود بلکه به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد این طرح یک موضوع بلندمدت است که منافع بسیار بلندمدتی هم دارد.

او می‌گوید: مسئله دیگر بحث رمز ارزها است یک سند در دست بانک مرکزی در حال تهیه است؛ اجازه دهید نهایی شود اعلام خواهد شد.

نظر شما