شناسهٔ خبر: 67267293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف قرص‌های چاقی سلامت شهروندان قزوین را تهدید می‌کند

قزوین - ایرنا - کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: قرص‌های چاق کننده که این روزها در عطاری های قزوین به فروش می رسد، بیماری های جدی بسیاری برای مصرف کنندگان ایجاد کرده و تهدید جدی علیه سلامت شهروندان است.

صاحب‌خبر -

رامش مهرآیین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرآورده‌های چاق کننده به صورت قرص و یا پودر که در باشگاه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد به صورت قاچاق و غیرمجاز تهیه و توزیع می شوند و محتویات مشخص و قابل اطمینانی ندارند.

وی اضافه کرد: مواد دارویی که در پیام‌های ماهواره‌ای با عنوان مجوز از سازمان غذا و دارو تبلیغ می‌شود، تمام به صورت غیرمجاز و بدون مجوز به فروش می رسد.

مهرآیین تصریح کرد: قرص های چاق کننده از جمله فرشته، شاکیان بسیار زیادی دارد چرا که در آزمایشات اشخاصی که از این قرص‌ها استفاده کردند، به دلیل وجود کورتون در این فرآورده‌ها، آنزیم‌های کبدی آنها بالا رفته و باعث افزایش فشار خون، افزایش فشار داخل چشم، اشتهای کاذب و قند و چربی خواهد شد.

این مسوول یادآور شد: چاقی استعداد ایجاد ‌های مختلف به ویژه بیماری‌های غیرواگیر را افزایش می دهد، بنابراین مصرف قرص‌های چاق کننده به ویژه اگر زیر نظر پزشک متخصص تجویز نشود، برای سلامتی مضر بوده و مواردی نیز در قزوین به دلیل مصرف آنها بستری شدند.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه از این قرص ها استفاده نکنند، چرا که شماره ثبت بر قوطی این فرآورده ها مجاز بودن آن را تایید نمی‌کند و مجوز این فرآورده ها فقط از طریق ثبت کد IRC مشخص می شود.

نظر شما