شناسهٔ خبر: 67267123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح‌های موسسات قرآنی حمایت می‌شوند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسسات قرآن و عترت در صورتی از حمایت‌های مالی برخوردار می‌شوند که طرح ارائه دهند و پروانه فعالیت آن موسسه اعتبار داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کرمانی‌نژاد روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مربیان و مدیران موسسات قرآن و عترت این استان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های خود از موسسات قرآنی را بر اساس طرح ارائه شده انجام می‌دهد و موسسات موظفند طرح‌های مورد نظر خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص دغدغه موسسات قرآنی در خصوص استفاده از فعالان قرآنی نخبه در سیستم آموزش و پرورش، گفت: تلاش داریم این موضوع را از طریق هماهنگی بین‌بخشی پیگیری کنیم تا دغدغه‌های موجود پاسخ داده شود.

کرمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به اجرای طرح قرآنی بشری، تصریح کرد: این طرح مبتنی بر آموزش صحیح‌خوانی قرآن با استفاده از روش‌های آسان و مناسب برای تمام سنین و همه اقشار جامعه با هدف ایجاد انس هرچه بیشتر افراد با قرآن کریم است.

وی یادآور شد: این طرح در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم قران کریم به صورت حضوری برگزار می‌شود و پس از پایان دوره کارورزی به شرکت‌کنندگان گواهی‌نامه رسمی اعطا می‌شود.

رونق فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در دولت سیزدهم

طرح‌های موسسات قرآنی حمایت می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: در دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای رونق‌بخشی به بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی به کار گرفتیم و تا حد زیادی شرایط رکود حاکم بر این فضا از میان برداشته شد و شاهد پویایی این بخش‌ها هستیم هرچند در حوزه قرآن باید تلاش بسیار زیادی کرد.

پیام احمدی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های دولت توزیع عادلانه منابع بود که این مهم در استان نیز به جد پیگیری شد.

وی در خصوص نحوه حمایت از موسسات قرآنی نیز گفت: اعتبارات موجود به موسسات فعال و دارای طرح و برنامه اختصاص می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال این استان میزبان ۲ نمایشگاه قرآنی است، اظهار داشت: یک نمایشگاه که در ابتدای سال برگزار شد و جمعیت چشمگیر و بینظیری از آن بازدید کرد و نمایشگاه بعدی نیز در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.

برگزاری طرح بشری در استان

طرح‌های موسسات قرآنی حمایت می‌شوند

رییس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و اشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طرح قرآنی بشری از روزهای ۳۱ خرداد تا دوم تیر در استان ویژه عموم مردم برگزار می‌شود.

سید حسین نژادحسینی افزود: طرح بشری با موضوع دوره نوین تربیت مربی تجوید قرآن کریم با رویکرد فراگیری قرآن به روش گفتاری و نوشتاری برگزار می‌شود و تاکنون ۲۰۰ نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه به اجرای طرح سراسری تربیت ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم در کشور به پاس تقدیم ۴۰ هزار شهید گرانقدر اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، در این نشست فعالان قرآنی برخورداری از بیمه و هنرکارت، حمایت مالی و اجرای روش‌های نوین یادگیری و دوره‌های توانمندسازی را خواستار شدند.

هم‌اکنون ۲۲ موسسه قرآنی دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

نظر شما