شناسهٔ خبر: 67267052 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

قیمت وال مش: کاهش قیمت والپست با روش نوین والمش

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

سیستم های نوین ساختمان با هدف کاهش هزینه های ساختمان و بهینه سازی فرآیندها روی کار آمده اند. وال مش یکی از این سیستم ها است که برای مهار لرزه ای دیوارهای ساختمانی در پیوست شش استاندارد 2800 معرفی شده و نقش بسیار مهمی را در کاهش قیمت وال پست و در نتیجه کاهش هزینه های پروژه به همراه دارد. قیمت وال مش نسبت به سایر روش های مهار لرزه‌ای مانند استفاده از وال پست منقطع پایین تر است و بر اساس معیارهای مختلفی تعیین می گردد. برای اطلاع دقیق تر از قیمت وال مش، این مقاله را بخوانید. 

وال مش چیست و کاربرد وال مش در ساختمان 

همانطور که در مقاله وال مش چیست؟ اشاره شد، وال مش نسل نوین مهار لرزه ای ساختمان ها است که از اجرای دو لایه نازک کاری به همراه توری فایبرگلاس تشکیل میشود. این سیستم می تواند نیروهای وارد شده در اثر زمین لرزه و بارهای جانبی را مهار کرده و باعث بهبود کارایی اجزای غیر سازه ای شود. اجرای وال مش نیازی به وادار قائم، افقی و میلگرد بستر ندارد و میتواند با هزینه کمتر و سرعت بیشتر اجرا شود. مزایای وال مش نسبت به وال پست منقطع باعث شده تا آن جایگزین وال پست ساختمانی گردد. 

چرا قیمت اجرای وال مش کمتر از وال پست منقطع است؟ 

یکی از برتری های اصلی وال مش نسبت به وال پست منقطع، قیمت مناسب تر آن است. همانطور که در آیین نامه های مختلف مانند پیوست ششم استاندارد 2800 اشاره شده است، در سیستم وال مش نیازی به اجرای وادار نیست. این موضوع می تواند باعث کاهش قیمت وال مش در مقایسه با وال پست منقطع که نیاز به وادار، میلگرد بستر و سایر مقاطع فلزی و فولادی دارد، شود. بنابراین، علت اصلی کاهش قیمت وال مش نسبت به وال پست منقطع حذف مقاطع فولادی گران قیمت است که هر کدام هزینه و بار اضافه ای را به پروژه تحمیل می کنند. 

قیمت وال‌ مش چقدر است؟ 

یکی از پرتکرارترین سوالات از کارشناسان مجموعه وال پست مش، این است که قیمت وال مش چقدر است؟ و بر چه اساسی این قیمت تعیین می شود؟ قیمت این سیستم نوین ساختمان پس از طراحی وال مش و متره و برآورد مقدار مصالح مورد نیاز برای اجرای آن همچون مش و توری فایبرگلاس، نبشی گالوانیزه و پلاستر محاسبه و به کارفرما اعلام می شود. شما می توانید با ارسال نقشه های ساختمان در کوتاه ترین زمان ممکن فاکتور استعلام قیمت وال مش را دریافت کنید. با این وجود طبق محاسبات انجام شده بر روی پلان‌های مختلف می توان انتظار کاهش هزینه تا 30 درصد را داشت.

5 نکته که باید هنگام خرید وال مش مورد توجه قرار دهید

در صورت نیاز به خرید وال مش برای ساختمان می بایست حتما آیین نامه ها و استانداردهای موجود را مطالعه کرده و با توجه به آن ها، این محصول را برای مهار لرزه ای انتخاب کنید. نکات مهم زیر میبایست برای خرید وال مش مورد توجه قرار گیرند که در صورت عدم رعایت آن ها، وال مش مورد تایید نبوده و باید اصلاحات لازم روی آن انجام شود.

  1. مش و توری فایبرگلاس خریداری شده ویژه وال مش باید دارای مقاومت حداقل 1000 مگاپاسکال باشد

مقاومت مش و توری فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا معمولی باید حداقل 1000 مگاپاسکال باشد. این ویژگی برای وال مش سرتاسری و نواری الزامی است.

  1. هنگام استفاده از پلاستر سیمانی حتما مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا خریداری شود

در صورتی که از پلاستر سیمانی برای اجرای وال مش استفاده می شود، باید حتما مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا مورد استفاده قرار گیرد. دلیل این موضوع هم وجود ترکیبات قلیایی در پلاستر سیمانی است که به مرور زمان در مش فایبرگلاس ساده خوردگی ایجاد می کند و باعث آسیب به آن خواهد شد.

  1. مقاومت فشاری پلاستر سیمانی خریداری شده حداقل 90 مگا پاسکال باشد

مقاومت فشاری پلاستر سیمانی که برای اجرای وال مش استفاده می شود، باید حداقل 90 مگاپاسکال باشد. در این صورت در اثر فشار وارد شده به پلاستر، شاهد آسیب به آن نخواهید بود. این مطلب به صراحت در نشریه 714 سازمان برنامه و بودجه اشاره شده است.

  1. هنگام اجرای وال مش یه صورت نواری حتما از توری فایبرگلاس با گرماژ 100 گرم بر مترمربع خریداری شود

مطابق پیوست شش استاندارد 2800 وال مش را می توان به دو صورت نواری و یا سرتاسری طراحی و بر روی دیوار اجرا نمود. برای اجرای وال مش به صورت نواری حتما باید از توری فایبرگلاس با گرماژ 100 گرم بر متر مربع استفاده کنید. 

  1. هنگام مهار دیوار با روش وال مش سرتاسری توری و مش فایبرگلاس با گرماژ 50 گرم بر مترمربع خریداری شود

در صورت نیاز به اجرای وال مش به صورت سرتاسری (زمانی که مش فایبرگلاس کل سطح را بپوشاند) می توان از مش فایبرگلاس با گرماژ 50 گرم بر متر مربع استفاده کرد؛ اما مشخصات پلاستر و سایر ویژگی های توری فایبرگلاس یکسان است. 

چرا قیمت وال مش در بازار تفاوت زیادی دارد؟ 

برخی از کارفرمایان قبل از برون سپاری مراحل اجرای وال مش از شرکت های مختلف قیمت این سیستم نوین مهار لرزه ای را دریافت می کنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کارفرمایان در مورد دلیل تفاوت قیمت وال مش در بازار سوال بپرسند. مصالحی که برای اجرای وال مش مورد استفاده قرار می گیرند، با هم متفاوت اند و این موضوع باعث شده تا قیمت وال مش در بازار تفاوت با هم داشته باشد. در واقع اگر شرکتی قیمت وال مش را پایین تر از حد بازار در نظر می گیرد، مطمئن باشید که کیفیت مصالح آن بسیار پایین و غیر استاندارد است. 

دستمزد نصب والمش چقدر است؟ 

بخش مهمی از هزینه اجرای وال مش در ساختمان ها را دستمزد نصب وال مش تشکیل می دهد. مهم ترین عامل تاثیرگذار روی دستمزد پیمانکار اجرای وال مش، متراژ کار است. هر چقدر متراژ کار برای اجرای وال مش بیشتر باشد، هزینه دستمزد اکیپ های اجرایی نیز بالاتر می رود. عدم نیاز به پیمانکار تخصصی جهت اجرای وال مش از جمله مزیت های این سیستم محسوب می شود. معمولا در پروژه های ساختمانی نیروهای مستقر در کارگاه با حداقل آموزش قادر به اجرای وال مش در پروژه هستند. 

دریافت لیست قیمت وال مش از مجموعه وال پست مش  

برای دریافت لیست قیمت وال مش می توانید با کارشناسان فروش مجموعه وال پست مش در تماس باشید. کارشناسان فروش وال پست مش با متره و برآورد مصالح مورد نیاز پروژه شما، قیمت دقیق وال مش را اعلام خواهند کرد. مجموعه وال پست مش، مجموعه ای متخصص و باتجربه در زمینه اجرای وال مش در ساختمان ها است. برای دریافت قیمت دقیق وال مش، می توانید با کارشناسان مجموعه در سایت www.wallpostmesh.com در ارتباط باشید تا پس از بررسی پروژه، متره و برآورد مصالح ساختمانی و دستمزد اکیپ های اجرایی، هزینه به شما اعلام گردد. استعلام قیمت وال پست مش شامل موارد زیر می باشد:

  • نوع مش و توری وال مش و قیمت آن (مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا توری فایبرگلاس معمولی) 
  • نوع پلاستر وال مش و قیمت آن (پلاستر سیمانی یا پلاستر گچی)
  • ابعاد و تعداد نبشی گالوانیزه و قیمت آن
  • مقدار چسب اپوکسی جهت نصب نبشی و قیمت آن (در صورت صلاحدید طراح جهت استفاده چسب اپوکسی)
  • دستمزد اکیپ اجرایی وال مش

نظر شما