شناسهٔ خبر: 67266455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

تولید در ۲۰۲۵؛

ایلان ماسک مدعی ساخت خودروی پرنده شد

عصر خودرو- ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اخیرا در یک پست در پلتفرم ایکس اعلام کرد خودروی «رودستر» قابلیت پرواز خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، البته او جزییات بیشتری در پشتیبانی از این ادعای خود فاش نکرد اما همین توییت توجه بسیاری از ناظران صنعت را به خود جلب کرد.

 

در کنار این موارد باید توجه داشت ایلان ماسک سابقه طولانی از ادعاهایی دارد که بعدا مشخص شده نادرست هستند. با این وجود احتمالا خودروی آتی «تسلا رودستر » سرعت بالایی خواهد داشت. ماسک قبلا ادعا کرده بود رودستر می تواند پرواز کند. این درحالی است که انتظارها برای عرضه رودستر پس از رونمایی آن همچنان ادامه دارد. خودروی مذکور 7 سال قبل طی رویدادی رونمایی شد. رودستر خودروی برتر این برند است که ازسال 2020 میلادی هنوز عرضه نشده است. نخست قرار بود این وسیله نقلیه جایگزینی برای رودستر 2008 باشد.

رودستر در اصل قرار بود قابلیت هایی داشته باشد که سرعت خودرو را در 1.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر برساعت برساند. چنین سرعتی در آن زمان خارق العاده بود اما اکنون چندان عجیب نیست. هم اکنون چند خودروی تسلا و شرکت لوسید ساخته شده اند که سرعت آنها کمتر از 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر برساعت می رسد. علاوه برآن ابرخودروهای این دسته مانند رودتسر می توانند در 1.7 ثانیه به چنین عملکردی دست یابند.

ایلان ماسک در سال 2021 میلادی ادعا کرد رودستر می تواند در 1.1 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساعت برساند و برای این منظور از فناوری اسپیس ایکس کمک می گیردکه شامل 10 پیشرانه کوچک موشک است که دور خودرو قرار گرفته اند. این ویژگی درسال 2018 میلادی اعلام شد و این نخستین باری است که ماسک ادعا می کند رودستر قادر به پرواز خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، این خودرو در سال جاری میلادی ارائه و در 2025 میلادی وارد مرحله تولید می شود. قیمت پایه این خودرو 200 هزار دلار خواهد بود اما تسلا هنوز قیمت فعلی آن را اعلام نکرده است.

نظر شما