شناسهٔ خبر: 67266390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت:

افزایش ۸.۸ درصدی تماس‌های اورژانس قم

اردیبهشت‌ امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تماس با این مرکز ۸.۸ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین،عزت‌اله بهزادی‌نیا، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به افزای ۸.۸ درصدی تماس‌های اورژانس قم در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته، گفت: اردیبهشت‌ماه امسال تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم با افزایش ۲ هزار و ۳۵۵ تماس به ۲۹ هزار و ۲۸ تماس رسید؛ در حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ هزار و ۶۷۳ تماس با این مرکز برقرار شده‌بود.

وی اضافه کرد: در این مدت ماموریت انجام شده توسط کارشناسان و امدادرسانی به مددجویان نیز هر کدام افزایش پنج درصدی داشته‌ است.

بهزادی نیا ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه امسال، ۱۱ هزار و ۱۰ ماموریت و در مدت مشابه پارسال، ۱۰ هزار و ۴۶۸ ماموریت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ انجام شد که با ۵۴۲ مورد افزایش روبه‌رو بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: در همین مدت، تعداد تصادفات و مصدومان تصادفات به ترتیب چهار و ۲ درصد کاهش یافته‌است.

وی افزود: در اردیبهشت امسال یک‌هزار و ۹۱۷ و در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و هشت حادثه رانندگی منجر به جرح و فوت در استان قم به وقوع پیوست.

بهزادی نیا اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی امسال ۲ هزا رو ۴۸۵ نفر و پارسال، ۲ هزار و ۵۲۹ نفر بود.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای ۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد است.

نظر شما