شناسهٔ خبر: 67266339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۱ واحد تولیدی راکد در خراسان‌شمالی احیا شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۹۱ واحد تولیدی راکد استان در دولت سیزدهم احیا شد و به چرخه تولید بازگشت. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حسین حاجی بگلو روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد واحدهای احیا شده؛ ۲۱ واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی است.

وی افزود: با تلاش دولت سیزدهم شاهد رونق اقتصاد در جامعه به ویژه در بخش صنعت و معدن خراسان شمالی هستیم به گونه ای که میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت استان اکنون به ۶۴ هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال در این بخش به ۱۳ هزار نفر رسید.

حاجی بگلو با بیان اینکه ۹۷ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت این استان در دولت سیزدهم صادر شد، خاطرنشان کرد: اشتغال این طرح ها یکهزار و ۵۰۰ نفر گزارش شده است.

وی پرداخت تسهیلات به بخش صنعت را از اقدامات حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: ۶۰ فقره تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی پرداخت و با این منابع ۵۹ واحد ایجاد شد.

حاجی بگلو درباره اقدامات انجام شده در بخش معدن استان در دولت سیزدهم اظهار کرد: پیش از این دولت، نیمی از واحدهای معدنی خراسان شمالی غیرفعال شده بود اما با تلاش های انجام شده در دولت سیزدهم، علاوه بر فعال سازی ۷۰ واحد راکد، ۵۷ فقره پروانه اکتشاف، ۳۴ گواهی اکتشاف و ۱۴۰ مجوز در حوزه معدن نیز صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: ماده ۲۰ برای ۷۰ معدن استان اعمال و در این زمینه این معادن غیرفعال به مزایده گذاشته می شود.

وی افزود: معادن در زمره انفال محسوب می شود و زمانی که معدنکار حقوق دولت را پرداخت نمی کند به ناچار ماده ۲۰ اعمال می شود، با فعال سازی این تعداد از معادن در مجموع ۸۰ درصد از معادن استان فعال می‌شود.

حاجی بگلو گفت: تامین ۲۵۰ میلیارد ریال برای تامین و ارتقای زیرساخت مورد نیاز ۱۹ معدن خراسان شمالی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

۶۸ ماده معدنی در کشور شناسایی شده است که ۲۸ مورد آن در خراسان شمالی یافت می شود اما این مواد همچون ثروتی نهفته در انتظار نگاهی است که ارزش افزوده آن نصیب استان شود.

تعداد واحدهای صنعتی در خراسان شمالی ۳۳۷ واحد، تعداد معادن ۱۵۳ واحد و تعداد واحدهای صنفی ۲۶ هزار و ۳۱۳ واحد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان فعال است.

نظر شما