شناسهٔ خبر: 67266256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عاملان هدر رفت آب در بجستان خراسان رضوی به مراجع قضایی معرفی شدند

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت:‌ سه نفر از مسوولان و عوامل دخیل در هدر رفت مخزن ذخیره آب این شهرستان در خراسان رضوی به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

حسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ به دلیل سهل انگاری و نداشتن توجه کافی مسوولان و دست اندرکاران ۲۰۰ متر مکعب آب مخزن ذخیره آب شهرستان بجستان امروز به مدت پنج ساعت هدر رفت.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اظهارات مسوولان مربوطه و بررسی های صورت گرفته،‌ خواب افتادگی نگهبان مخزن ذخیره آب بجستان علت اصلی بروز این اتفاق و هدر رفت آب بجستان بود و لذا این کوتاهی به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نبود.

فرماندار بجستان بیان کرد: بر این اساس مدیر آب و فاضلاب، مسوول بهره برداری و نگهبان مخزن ذخیره آب بجستان به دلیل این سهل انگاری به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در شرایطی که به دلیل کمبود بارندگی و منابع آبی، بجستان با مشکلات زیادی در تامین آب مواجه است، این سهل انگاری موجب افت شدید فشار آب شهروندان بجستانی شد و بر این اساس مراجع قضایی باید با این افراد برخورد کنند.

حیدری تصریح کرد:‌ بدنبال بروز این اتفاق و هدر رفت مقادیر زیاد آب از مخزن ذخیره آب بجستان، روز چهارشنبه به همراه امام جمعه و دادستان عمومی و انقلاب از مخزن ذخیره آب این شهرستان بازدید و مسائل از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

۱۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی زیر پوشش خدمات امور آب و فاضلاب بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

نظر شما