شناسهٔ خبر: 67266212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چه تعداد وام خرید مسکن در دوماهه ابتدایی امسال پرداخت شد؟ - اکونی

اقتصاد ایران: براساس کارنامه وام‌دهی که توسط بانک مرکزی برای دوماهه ابتدای امسال منتشر شد، ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان آن در کل کشور پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی کارنامه وام‌دهی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله بخش مسکن و ساختمان طی دو ماهه ابتدایی امسال را منتشر کرد و جزئیات این آمار نشان می‌دهد، در بازه زمانی یاد شده ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان خرید خانه و آپارتمان در کل کشور پرداخت شده است.

با توجه به میانگین مبلغ وام خرید مسکن برآورد می‌شود در این مدت، حدود ۲۵ هزار نفر از افرادی که اقدام به خرید مسکن در کشور کردند و با تسهیلات بانکی این معامله ملکی را انجام دادند؛ البته هیچ آمار رسمی از حجم معاملات خرید مسکن در کشور برای فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال حتی برای دو سال گذشته وجود ندارد.

براساس اینکه بین بازار معاملات مسکن تهران و بازار کشوری، نسبت مشخصی وجود دارد که می‌تواند نوسان داشته باشد، می‌توان برآورد کرد از هر ۳ نفر خریدار مسکن ۲ نفر به کمک تسهیلات اقدام به خرید خانه کرده‌اند.

با این حال، این حجم تسهیلات مسکن پرداختی ممکن است یک بخش نامرئی هم داشته باشد و آن، «تمدید قراردادهای تسهیلاتی سال‌های گذشته» است و در این صورت، حجم پرداخت تسهیلات جدید یا وام‌های زنده برای خرید مسکن، کمتر از ۱۱ همت خواهد بود.

در دوماهه ابتدایی امسال چه تعداد وام خرید مسکن پرداخت شد؟

نظر شما