شناسهٔ خبر: 67266179 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شیرر خطاب به ساوت‌گیت: پست بلینگام را تغییر بده

آلن شیرر، اسطوره تیم ملی انگلیس، از گرت ساوتگیت خواسته تا با تغییر پست جود بلینگام، فیل فودن را به شماره 10 تیم ملی تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فودن در بازی افتتاحیه یورو 2024 مقابل صربستان که با پیروزی انگلیس همراه بود، در سمت چپ خط حمله عملکرد ضعیفی ارائه کرد و مورد انتقاد قرار گرفت. بلینگام که به عنوان شماره 10 بازی می‌کرد، تک گل حیاتی این دیدار را به ثمر رساند.

حالا شیرر، مهاجم سابق نیوکاسل، از ساوت‌گیت خواسته تا با عقب کشیدن ستاره رئال مادرید به پست هافبک مرکزی در کنار دکلان رایس، فودن را در نقش همیشگی شماره 10 به کار گیرد. شیرر همچنین پیشنهاد می‌کند ابراهیم چی ایزه یا آنتونی گوردن در سمت چپ بازی کنند.

شیرر در صحبت با بت‌فیر گفت: «من بودم بلینگام را در کنار رایس و فودن به عنوان شماره 10 که پست مورد علاقه‌اش است، بازی می‌دادم. به نظر من این کار مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این کار، بلینگام در کنار رایس بازی می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت در سمت چپ از بازیکنی استفاده کنید که بتواند پشت خط بخورد، چه ایزه باشد چه گوردون. این کاری است که من انجام می‌دادم و برای بازی مقابل دانمارک هم همین کار را می‌کردم.»

این مهاجم افسانه‌ای در ادامه در مورد تغییر نقش فودن گفت: «او آزادی می‌خواهد و فکر می‌کنم انگلیس این آزادی را به او داده است. اما وقتی بلینگام به عنوان شماره 10 بازی می‌کند، برای فودن سخت است که به آن سمت برود و وارد فضای شلوغ شود.»

2044517

«وقتی مقابل یک دفاع بسته بازی می‌کنید، مثل کاری که صربستان مقابل انگلیس انجام داد، مهم است که عرض زمین را حفظ کنید. ساکا در یک سمت و فودن در سمت دیگر، تقریبا باید با نوک کفش‌هایشان به خطوط کناری بچسبند. اینگونه است که کار را برای حریف سخت می‌کنید، اما خب فودن نمی‌خواهد این کار را انجام دهد. ساکا مشکلی ندارد اما این سبک بازی فودن نیست. او می‌خواهد آزادانه حرکت کند و به داخل نفوذ کند. من بودم ترجیح می‌دادم او به عنوان شماره 10 بازی کند و فکر نمی‌کنم این کار باعث شلوغی خط هافبک شود. بلینگام می‌تواند در کنار رایس بازی کند و همچنان در صورت تمایل، آزادی حرکت به سمت جلو داشته باشد.»

مردان ساوتگیت روز پنجشنبه در دیداری مقابل دانمارک به میدان خواهند رفت. آن‌ها امیدوارند با کسب پیروزی دوم خود در مرحله گروهی یورو 2024، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورند.

نظر شما