شناسهٔ خبر: 67266162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

در ایام شهادت دکتر چمران آماده‌باش هستیم و از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کنیم

رئیس خانه موزه شهید چمران با اشاره به رایگان بودن خدمات موزه شهید چمران در طی سال، اعلام کرد: در آستانه فرارسیدن سالگرد شهادت این شهید میزبان بازدیدکنندگان مناطق مختلف هستیم.

صاحب‌خبر -

محمدحسین اکبری، رئیس خانه موزه شهید چمران، در گفت‌وگو با خبرنگار هنر آنلاین، با بیان اینکه خانه پدری شهید چمران پس از بازسازی در تیرماه 1387 با فراهم آوردن امکانات بازدید عمومی، افتتاح و به موزه شهید دکتر چمران تبدیل شد، گفت: این موزه که در بازار تهران و گذر سرپولک قرار دارد، با هدف ترویج معارف جهاد، ایثار و حماسه به ویژه معرفی شخصیت والای شهید دکتر مصطفی چمران راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در این موزه آثار مرتبط با شهید چمران نگهداری می‌شود، عنوان کرد: در این موزه عکس‌های او که در نقاط مختلفی همچون ایران، آمریکا، لبنان و ... به ثبت رسیده و رخدادهای متفاوتی همچون مبارزه با اسرائیل، غائله پاوه و حماسه دفاع مقدس را روایت می‌کند، نگهداری و به نگاه مردم تقدیم می‌شود.

رئیس خانه موزه شهید چمران دیگر امکانات این موزه را تشریح و اظهار کرد: برخی از وسایلی که در زمان شهادت همراه ایشان بوده از جمله عینک، ساعت و وسایل شخصی در این موزه وجود دارد و نقاشی‌ها و کارهای هنری شهید چمران نیز به تصویر کشیده شده است.

اکبری با بیان اینکه فضای موزه به عنوان یک خانه قدیمی با قدمت بیش از 120 سال قابل بازدید است، گفت: این خانه به عنوان یک مکان با معماری دوره قاجار بسیار دیدنی و برای بازدیدکنندگان روح‌بخش است.

وی با تاکید بر اینکه بازدید از موزه شهید چمران در ایام سال رایگان است، عنوان کرد: در ایام شهادت ایشان در حالت آماده‌باش قرار داریم، میزبان بازدیدکنندگان مناطق مختلف هستیم و خدماتی را به آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

رئیس خانه موزه شهید چمران افزود: روز گذشته در آستانه فرارسیدن سالگرد شهادت ایشان که 31 خردادماه است، چهل‌وسومین مراسم بزرگداشت دکتر شهید چمران، با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و برادر شهید، حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران حوزه فرهنگ و هنر و چهره‌های شناخته شده فرهنگی و همرزمان ستاد جنگ‌های نامنظم آن شهید برگزار شد.

اکبری با بیان اینکه در این مراسم یک ویژه برنامه خوب فرهنگی را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهید چمران نیز چندین برنامه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و امروز، چهارشنبه، 30 خرداد ماه ساعت 16 در سالن حوزه هنری مراسمی با حضور مقامات لشکری و کشوری و عموم مردم برگزار می‌شود و برنامه‌های فرهنگی و هنری را در این برنامه شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما