شناسهٔ خبر: 67266139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

چرا محسن رضایی این دوره کاندیدا نشد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مطمئن هستم نتیجه انتخابات هر چه باشد و هر کدام از نامزدها که در انتخابات پیروز شود، برای موفقیت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف دست یاری به پنج نامزد دیگر دراز می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، دکتر محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس، شرایط سیاسی فعلی را مهیای شکل‌گیری سومین اجماع ملی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اولین اجماع، پیروزی ملت ایران در سال ۵۷ و تحقق انقلاب اسلامی بود و دومین اجماع در دفاع مقدس رقم خورد که منجر به پیروزی ما شد. اکنون امیدواریم بتوانیم با یک اجماع ملی دیگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در زمینه اقتصاد و توسعه کشور موفق شویم. 
 
** نباید بذر بداخلاقی در رقابت انتخابات کاشته شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جوانه این اجماع در سال ۱۴۰۰ و با روی کار آمدن دولت آیت‌الله شهید رئیسی شکل گرفت، اظهار کرد: اکنون فرصت مهیا شده تا این جوانه تبدیل به یک درخت تناور شود. انتخابات مانند بذری است که به هر طریقی کاشته شود، درخت دولت از آن حاصل می‌شود. اگر در انتخابات تفرقه، نفاق و بداخلاقی کاشته شود دولتی که بعد از انتخابات به‌وجود می‌آید کشور را دچار درگیری می‌کند. اما اگر بذر هم‌گرایی کاشته شود، دولتی که محصول می‌شود، دولتی وحدت‌آفرین و هم‌افزا خواهد بود.
 
**بعد از عملیات وعده صادق جایگاه بین‌المللی ما ارتقا پیدا کرد 
 
دکتر رضایی با بیان اینکه ما بعد از عملیات وعده صادق در جایگاهی قرار گرفتیم که اکنون مورد احترام همه کشور‌های دنیا هستیم و حفظ و ارتقاء این جایگاه بسیار مهم است، گفت: در پی شهادت آیت‌الله رئیسی همه کشور‌ها اذعان کردند که در ایران مردم‌سالاری جاری و کاملا جدی است و این افتخار بزرگی است. اکنون همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حماسه تاریخی تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی حماسه دومی می‌خواهد و آن شرکت در انتخابات است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم سرعت گرفتن پیشرفت و توسعه کشور، اظهار کرد: سوال این است که ما چگونه توانستیم به اقتدار دفاعی دست پیدا کنیم، به نحوی که قدرت‌های جهانی به آن اذعان دارند و چرا نتوانستیم در زمینه اقتصادی موفق باشیم و ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی را محقق کنیم؟ رمز این اقتدار و راه رسیدن به موفقیت در این زمینه اجماع ملی است. ما با اجماع ملی می‌توانیم دولتی را تشکیل دهیم که بتواند در تمام حوزه‌ها، به‌ویژه اقتصاد، اقتدارآفرین باشد.
 
** مردم با تمام توان وارد صحنه انتخابات شوند
دکتر رضایی با بیان اینکه نامزد‌های حاضر در رقابت انتخابات ریاست جمهوری همگی مورد تایید شورای نگهبان هستند، گفت: من به عنوان سرباز وطن از مردم عزیز می‌خواهم با تمام توان به صحنه بیایند و رأی خود را مانند سلاحی برای آینده کشور و زندگی خود در صندوق رأی بریزند. همچنین از نامزد‌ها تقاضا دارم اخلاق را حفظ کنند و با کمک یکدیگر یک دولت ائتلافی قوی تشکیل دهند تا انشالله حماسه جدیدی در زمینه اقتصادی، سیاسی، توسعه کشور رقم بخورد.
 
** در دفاع مقدس رزمندگان با سلایق سیاسی مختلف، همدل در مقابل دشمن می‌جنگیدند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شور و حال انتخاباتی رزمندگان در جبهه‌ها اظهارداشت: دفاع مقدس یک اقدام انقلابی، سیاسی و نظامی بود و کسانی که در جبهه‌ها حضور داشتند از یک سو به دنبال آزادی سرزمین‌های خود بودند و از سوی دیگر علایق و سلایق سیاسی خود را داشتند. در زمان انتخابات، در یک گردان رزمندگان به یک نامزد رای می‌دادند و در گردان دیگر به نامزد دیگر، اما شب عملیات همه با هم همدل بودند و هیچ اختلافی وجود نداشت.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره علت انصراف از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: علت عدم حضور بنده در انتخابات این بود که به وحدت در انتخابات کمک کنم. دولت‌های اجماعی می‌توانند کار‌های بزرگ اقتصادی انجام دهند نه دولت‌های فردی. من تنها یک خدمت‌گذار برای این دوستان هستم و اگر جایی نیاز به کمک داشته باشند دریغ نمی‌کنم.
 
**مردم به شبهات در خصوص میزان مشارکت پاسخ می‌دهند
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با ابراز امیدواری برای پیروزی و حماسه‌آفرینی ملت در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: معتقدم ابهاماتی که در خصوص ملت ایران و میزان مشارکت‌شان در انتخابات به‌وجود آمده، در این انتخابات رفع می‌شود و چنین مباحثی برای همیشه به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد. مردم ایران نشان خواهند داد که جمهوری اسلامی را قبول دارند. مطمئن هستم نتیجه انتخابات هر چه باشد و هر کدام از نامزد‌ها که در انتخابات پیروز شود، برای موفقیت و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف دست یاری به پنج نامزد دیگر دراز می‌کند.

نظر شما