شناسهٔ خبر: 67265966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، امیر طالبی امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فراوانی تصادفات فوتی، پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان به منظور کنترل رفتارهای مخاطره آمیز و خطرناک با شناسایی علل و عوامل تشکیل دهنده در بروز حوادث رانندگی در سطح استان اقدام به اجرای طرح توقیف موتورسیکلت سواران متخلف کرد.

وی با اشاره به اجرای این طرح به مدت ۷۲ ساعت در گیلان افزود: در این راستا ۲۲۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف ساعتی و همچنین ۱۲۰ دستگاه توقیف فیزیکی و به پارکینگ منتقل شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه از تعداد ۱۲۰ توقیف فیزیکی، تعداد ۳۹ دستگاه به علت پلاک مخدوش بوده است، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده در سال‌جاری میزان ۴۱ درصد از مجموع تصادفات فوتی استان سهم موتورسیکلت سواران بوده و ۶۰ درصد از فوتی‌ها نیز افراد زیر ۲۵ سال و فاقد گواهینامه بوده‌اند.

طالبی تصریح کرد: مقرر شد که راکبان وسایل نقلیه توقیف شده در کلاس‌های آموزشی که توسط اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان برگزار می‌شود، شرکت کنند و سپس برابر قانون وسایل نقلیه آنها رفع توقیف شود.

وی با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و تخلفاتی و توقیف موتورسیکلت‌ها و انتقال این وسایل نقلیه به پارکینگ گفت: تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی و همچنین بر اساس استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جز مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در استان استمرار خواهد داشت، افزود: بیشتر موتورسیکلت‌سواران در سطح استان گواهینامه مجاز ندارند، از این رو پیشنهاد می‌شود، با شرکت در طرح ویژه گواهینامه رانندگی موتورسیکلت سواران، از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نظر شما