شناسهٔ خبر: 67265839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مدیریت و برنامه ریزی فارس: ارتقای جایگاه استان در زمینه بهره وری دنبال می‌شود

شیراز- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: ارتقای جایگاه این استان در زمینه بهره وری را با جدیت در دستور کار قرار داده ایم.

صاحب‌خبر -

محسن پاپری زارعی، چهارشنبه در حاشیه دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری استان فارس در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال ۱۴۰۱ استان فارس در زمینه بهره وری از میان ۳۱ استان کشور در رتبه ۱۱ قرار داشت که با توجه به اقدامات صورت گرفته این رتبه در سال ۱۴۰۲ به رتبه چهارم در کشور ارتقا یافت.

رییس مدیریت و برنامه ریزی فارس: ارتقای جایگاه استان در زمینه بهره وری دنبال می‌شود

او ادامه داد: همچنان نیز برنامه ریزی ها و تلاش ها برای ارتقای این جایگاه و قرار گرفتن استان در رده های اول تا سوم در زمینه بهره وری ادامه دارد.

وی، بهره وری را از شاخص های اصلی رشد اقتصادی دانست و اظهار کرد: بهره وری در کنار سرمایه گذاری بخشی از رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

رییس مدیریت و برنامه ریزی فارس: ارتقای جایگاه استان در زمینه بهره وری دنبال می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: اگر رشد اقتصادی هشت درصد را ملاک و مبنای کار قرار دهیم، تقریبا سه تا سه و نیم درصد آن باید از طریق بهره وری محقق می‌شد که با اتفاقات خوبی که در سال ۱۴۰۲ روی داد و برنامه ریزی که در سال جاری در حال وقوع است این مهم دور از دسترس نیست.

پاپری زارعی افزود: در همین راستا موضوع از طریق تشکیل جلسات منظم بهره‌وری به ریاست استاندار فارس و دبیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بر اساس برنامه‌های ابلاغی یا برنامه هایی که استان تدوین کرده در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه بهره وری دستگاه های اجرایی استان نیز به طور مداوم رصد و پایش می‌شود.

نظر شما