شناسهٔ خبر: 67265824 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تصاویر شکار، اعضای یک شبکه شکارچیان غیرمجاز را در کرمانشاه لو داد

یک رم حافظه حاوی تصاویر شکار حیوانات مختلف که از چند شکارچی متخلف کشف شد، از اقدامات گسترده یک شبکه بزرگ از شکارچیان غیرمجاز در استان کرمانشاه پرده برداشت. یک رم حافظه حاوی تصاویر شکار حیوانات مختلف که از چند شکارچی متخلف کشف شد، از اقدامات گسترده یک شبکه بزرگ از شکارچیان غیرمجاز در استان کرمانشاه پرده برداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه روز چهارشنبه افزود: اعضای این شبکه که یکی از بزرگترین شبکه‌های شکارچیان غیرمجاز در استان کرمانشاه هستند پنج نفر بودند که ۲ نفر از آنها اعضای اصلی این شبکه را تشکیل می دادند.

سعید دزفولی‌نژاد اضافه کرد: اعضای این شبکه در پی گزارشات واصله مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت استان کرمانشاه، و حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های صحنه و کنگاور به محل مورد نظر و پس از شناسایی مسیر تردد آنها دستگیر شدند.

وی یادآور شد: از متخلفان ۱۳ فرد کبک ( ۱۰ کبک شکار شده و ۳ کبک زنده)، ۶ رشته دام، یک دستگاه اسپیکر و دیگر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: پس از دستگیری متخلفان و با توجه به گزارشات قبلی واصله مبنی بر اشتهار افراد دستگیر شده به انجام شکار غیرمجاز، بررسی های بعدی جهت پیدا کردن مدارک و شواهدی از شکار و فعالیت مجرمانه آنان در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار گرفت که این اقدامات منجر به کشف یک دستگاه رم اس دی جاسازی شده در جای باطری اسپیکر ضبط شده گردید.

دزفولی‌نژاد افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم با دادستان شهرستان صحنه و کسب مجوز از ایشان، رم مکشوفه توسط تیم تخصصی ادارات شهرستان های صحنه و کنگاور مورد بازبینی قرار گرفت که در بررسی های به عمل آمده، تصاویر و فیلم های متعددی از شکار و کشتار حیوانات وحشی توسط متخلفین دستگیر شده، کشف شد.

وی اظهار کرد: در تصاویر به دست آمده، شکار غیرمجاز ۱۳ راس کل و بز و قوچ وحشی و نزدیک به ۱۲۰ فقره شکار انواع پرندگان وحشی محرز و مشخص گردید.

دزفولی‌نژاد ادامه داد: در این راستا پرونده‌ ای تشکیل و با دستورات مقامات قضایی، متخلفان در حال حاضر جهت سیر مراحل اداری در بازداشت به سر می برند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان با قدردانی از همکاری، مساعدت ها و دستورات دادستان شهرستان صحنه در راستای دستگیری این باند بزرگ شکارچیان غیر مجاز در استان کرمانشاه، از عموم شهروندان استان و دوستداران محیط زیست خواست، هرگونه اطلاعی از شکار و صید غیرمجاز در سطح استان را جهت پیگیری و انجام اقدامات قانونی، به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانی و یا به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

نظر شما