شناسهٔ خبر: 67265814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مناطق شهرداری بازوی کمک رسان شهرداری تهران هستند

از شرق تا غرب پایتخت در خدمت شهروندان

مناطق ۲۲ گانه تهران به عنوان بازوی اجرایی شهرداری تهران اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ... را در مناطق و محلات انجام می دهند.

صاحب‌خبر -

مهدیه تقوی راد: اقداماتی که به تنهایی از توانایی شهرداری تهران خارج است. شهرداران مناطق موظفند برنامه های اجرایی محوله را بر طبق قانونی که شهرداری برایشان تدوین کرده است، اجرایی کند. خلاصه اخبار مناطق یک تا ۱۱ را در ادامه بخوانید.

منطقه۱

طرح مسئول خانه سلامت محله دربند در اجرای برنامه‌ریزی محلی برای تحقق محله دوستدار سلامت به عنوان طرح برتر در بین طرح های ارسالی مناطق ۲۲گانه معرفی شد.

منطقه۲

همزمان با اجرای عملیات عمرانی در طرح ساماندهی روددره فرحزاد، بخشی از مسیر رودخانه حدفاصل پل خوشمرام تا پل آبشار توسط ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری پاکسازی شد.

منطقه۳

جلسه بررسی مرحله دوم طرح ۳۶۰ درجه در منطقه ۳ برگزار شد. بر اساس این طرح در هر نقطه از اجرای طرح ۳۶۰ درجه حدود ۷ درصد از مساحت معابر شهر تهران مورد مرمت و اصلاح قرار می گیرد.

منطقه۴

سازه‌های تبلیغات انتخاباتی در سطح معابر، ‌میادین و خیابان‌های منطقه برای استفاده نامزدهای انتخابات نصب شد.

منطقه۵

عواملی که زباله و پسماندهای شهری را غیرمجاز جمع‌آوری می‌کردند از منطقه جمع آوری شدند.

منطقه۶

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه٦ تهران، از آمادگی این منطقه در زمینه مدیریت بحران و مقابله با مسائل زیست‌محیطی با انجام مانورهای آزمایشی مستمر درسطح نواحی شش‌گانه خبر داد.

منطقه۷

شهرداری منطقه هفت برای اجرای پروژه زیر گذر میدان سپاه به دلیل حساسیت و ترافیک بالای این معابر، تلاش می کند تجهیز کارگاه و نیز تغییر هندسی معابر عبوری را به گونه طراحی کند که عملیات عمرانی این پروژه با کمترین تاثیر منفی ترافیکی اجرا شود.

منطقه۸

همزمان با آغاز فاز دوم طرح فوریتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و برخورد با عوامل زباله‌گرد در منطقه، پایش و جمع‌آوری پسماند غیرمجاز تا پایان تابستان صورت می‌گیرد.

منطقه۹

ایمنی بوستان ها و فضاهای سبز منطقه۹ در دستور کار قرار گرفته و اجرای این فرآیند تا حصول اطمینان از رعایت الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست، به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات احتمالی ادامه خواهد داشت.

منطقه۱۰

نخستین نشست توجیهی فاز دوم طرح ۳۶۰ درجه در منطقه برگزار شد. بر این اساس در فاز نخست طرح «من شهردارم» بیش از ۱۵۰ پروژه به اتمام رسید و در مجموع از ۲۱۰ پروژه در منطقه به بهره‌برداری رسید.

منطقه۱۱

دو رویداد فرهنگی «شما اهل کجایی» با معرفی غذا و آداب و رسوم شهرهای مختلف و «همسایه در امنیت» با بیان مباحث مربوط به قوانین آپارتمان‌نشینی و آگاهی از حق و حقوق همسایگان برای افزایش امنیت خانواده‌ها اجرا شد.

نظر شما