شناسهٔ خبر: 67265787 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفت سپاهان چه میزان روغن در بازار عرضه کرده است؟

رکورد شکنی صادرات روان کارهای صنعتی| صادرات شسپا به ۲.۱ همت رسید

تهران - ایرنا - جمع فروش صادراتی شرکت نفت سپاهان از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ به حدود ۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با صادرات مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۹۵ میلیارد تومان رشد را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صورت های مالی منتشر شده در کدال نشان می دهد که جمع فروش صادراتی شرکت نفت سپاهان از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت امسال به حدود ۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با فروش صادرات مدت مشابه سال گذشته حدود۶۹۵ میلیارد تومان رشد را نشان می دهد. لازم به یادآوری است که مقدار فروش صادراتی شسپا از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ حدود یک هزار و ۴۵۸میلیارد تومان گزارش شده بود.

هم زمان با رشد صادرات فروش داخلی نفت سپاهان هم بیشتر شده است. آمارها نشان می دهد که این شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت یک هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان فروش داشته این در حالی است که فروش آن در مدت مشابه سال گذشته تنها یک هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان گزارش شده بود. در واقع نفت سپاهان سعی کرده که با افزایش عرضه در بازار داخلی به نوعی به کنترل قیمت ها و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا کمک کند. لازم به یادآوری است که این روزها دولت به منظور تنظیم بازار به دنبال عرضه روغن موتور با قیمت های دولتی است.

رکورد شکنی صادراتی بزرگترین تولید کننده روان کارهای صنعتی خاورمیانه

نفت سپاهان که بزرگترین تولیدکننده روان کارهای صنعتی منظقه خاورمیانه محسوب می شود، در صادرات روغن های صنعتی رکورد بی نظیری را امسال به ثبت رسانده است.

صورت های مالی حکایت از این دارد که صادرات روغن های صنعتی این مجتمع از صفر(از ابتدای سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت همان سال) به یک هزار و ۳۵ میلیارد تومان (از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳) در امسال رسیده است

صورت های مالی حکایت از این دارد که صادرات روغن های صنعتی این مجتمع از صفر(از ابتدای سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت همان سال) به یک هزار و ۳۵ میلیارد تومان (از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳) در امسال رسیده است.

لازم به یادآوری است که مقدار تولید روغن های صنعتی نفت سپاهان در اردیبهشت ۶ هزار و ۹۴۱ تن و مقدار صادرات آن نیز ۲۹۴ میلیارد تومان بوده است.

اما رکورد شکنی ها در زمینه صادرات تنها به روغن های صنعتی محدود نشده و صادرات روغن های دیزلی هم از صفر به ۱۲ میلیاردو ۶۵۹ میلیون تومان رسیده است.

لازم به یادآوری است که در این مدت حدود ۲۳۹ میلیارد تومان هم روغن پایه توسط شسپا صادر شده است. مقدار صادرات روغن های فرآیندی هم از ۳۷۰ میلیارد به ۵۵۳ میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده رشد ۱۸۴ میلیارد تومانی است.

نظر شما