شناسهٔ خبر: 67265779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست اداره صمت آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت ورود جدی به سرمایه‌گذاری بر روی صنایع پیشرفته و فناورانه

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و سرمایه گذاری بر روی صنایع پیشرفته در دستیابی به رشد اقتصادی در حوزه صنعت گفت: فعلا در این حوزه ورود چندانی به موضوع هوش مصنوعی انجام نشده در حالی که باید آن را جدی بگیریم.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید سرتیپی در جمع صاحبان صنایع افزود: باید به دنبال ایجاد واحدهای تولیدی باشیم که آینده صنعت، تکنولوژی و آینده تولید ثروت در آن نهفته است.

وی ادامه داد: اگر بر روی صنعتی سرمایه گذاری شود که قدرت رقابت پذیری نداشته باشد و کالاهای تولیدی توان رقابت با کالاهای خارجی را نداشته باشند بنابراین هیچ آینده‌ای را نمی‌شود برای این محصولات متصور شد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص موضوع نحوه جذب سرمایه گذاران خارجی با منابع داخلی گفت: امیدوارم با اجرای برنامه‌های کاربردی در حوزه صنعت، معدن و تجارت گشایش‌هایی در این بخش ایجاد شود.

سرتیپی ضمن خرسندی از فعالیت شهرک برق، یارانه و الکترونیک و اعلام حمایت از فعالان این حوزه افزود: در روزهای آینده کارگروهی برای حمایت از صنایع پیشرفته تشکیل می شود تا از صندوق‌های موجود برای پشتیبانی، اعتباراتی در این زمینه جذب شود.

وی اضافه کرد: در تخصیص تسهیلات می‌توان از ظرفیت‌های کارگروه تسهیل نیز استفاده کرد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع محدودیت انرژی در بخش صنعت استان گفت: واحدهای بخش خصوصی بهترین راهکار را می‌توانند در تامین انرژی مورد نیاز خود داشته باشند و اداره کل صمت در خصوص تامین انرژی واحدهای صنعتی کمک خواهد کرد.

سرتیپی با بیان این که ما متولی بخش صنعت و تولید هستیم، گفت: وظیفه ما حمایت از واحدهای تولیدی است بنا بر این باید تا جایی که امکان داشته باشد از صنایع پیشرفته حمایت کنیم و به ویژه دانشجویان نخبه را در این واحدها جذب کنیم تا مانع خروج این سرمایه‌های انسانی از کشور شویم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: اگر نیروهای جوان نخبه کشف و در واحدهای فناورانه جذب و از آنها حمایت شود این نخبگان در آینده استان تاثیر بسیاری خواهند داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما