شناسهٔ خبر: 67265688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح ۱۳۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان همدان

بنت الهدی نوری

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان از افتتاح ۱۳۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی در استان همدان خبرداد و گفت: نقش آفرینی بسیج و سپاه با موضوعات مورد نیاز نظام صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

سردار مظاهر مجیدی چهارشنبه ۳۰ خرداد، در آیین افتتاح ۱۳۱۳ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، تجلیل از جهادگران و فعالان اقتصاددمقاومتی و اهدا ۱۱۰ جهیزیه به نوعروسان استان همدان با حضور سردار فدوی، اظهارکرد: ۱۳۱۳ پروژه در استان توسط بسیج سازندگی انجام شده است، به طوریکه آبرسانی یکی از مشکلات عدیده در استان همدان بود و پروژه‌های بسیار خوبی در بحث آبرسانی از جمله انتقال شبکه، توزیع و ساخت مخازن آب توسط بسیج سازندگی استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های فرهنگی، راه روستایی و... اقدامات خوبی در استان همدان انجام گرفت، تصریح کرد: در طول ۴۵ سالی که از انقلاب گذشته است نقش آفرینی بسیج و سپاه متناسب با موضوعاتی که نیاز نظام بوده جلو آمده است  و امروز اگر بسیج سازندگی راه‌اندازی شده برای این است که محرومیت‌زدایی نقاط مختلف را برعهده بگیرد.

 مجیدی خاطرنشان کرد: یک هم افزایی خوبی در راستای تامین اعتبارات و کمک به انجام پروژه‌ها در استان همدان رخ داده است و اگر هم افزایی نبود نمی‌توانستیم این کارها را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار عالی در حال انجام است، ادامه داد: بعضی از پروژه‌های انجام شده یک رکورد بود مثلاً مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در مدت چهار ماه در شهر همدان انجام گرفت.

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و مسئول بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به انجام ۱۳۱۳ پروژه محرومیت زدایی در این استان، گفت: استان همدان هفتمین استان به لحاظ حجم پروژه‌هاست.

سرهنگ پاسدار علی قره‌باغی با اشاره به پیشرفت ۸۸.۷ درصدی جهاد آبرسانی در استان همدان، اظهار کرد: ۲۷ مخزن آب شرب به طول ۱۶۲۰۰ مترمکعب در استان همدان احداث شده است.

 وی با بیان اینکه  ۱۶۸ کیلومتر شبکه توزیع آب در ۳۴ روستا انجام شده است، یادآور شد: همچنین خطوط انتقال آب شرب در ۸۷ پروژه و ۲۶۰ کیلومتر اجرا شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پنج طرح به طول ۱۷ کیلومتر راه روستایی و ۲۶۵ کیلومتر راه روستایی در شهرستان کبودراهنگ  انجام خواهد شد، تصریح کرد: احداث و تکمیل منازل محرومین ، در کشور مسکن مددجویی روستایی در استان همدان ۸۰۰ واحد سهم داشتیم که تمام شده است و ۴۴ واحد دیگر درحال انجام و پیشرفت خوبی دارد.

قره‌باغی بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد توسط جهادگران انجام شده است، خاطرنشان کرد: مناسب سازی مسکن معلولین، سرویس بهداشتی مدارس، احداث مرمت بقعه متبرکه مرمت گلزار شهدا، تکمیل و احداث مدرسه و تکمیل مجموعه های ورزشی، فعالیت‌های اجتماعی از جمله توزیع جهیزیه از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام

نظر شما