شناسهٔ خبر: 67265631 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بنیاد ملی نخبگان:

صدور ۷ هزار ردیف استخدامی برای جذب نخبگان در دولت+ فیلم

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد ملی نخبگان، از صدور بیش از ۷ هزار ردیف استخدامی توسط سازمان امور اداری و استخدام برای نخبگان علاقه‌مند به جذب در دولت خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی، تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران همچنین تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی در جلسه روز گذشته (سه شنبه ۲۹ خردادماه) توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، تاکیدکرد: شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی بسیار پیگیر این موضوع بود و حدود هشت ماه پیش در همایش نخبگان قول داد هرچه سریع تر مرکز ملی رشد هوش مصنوعی راه اندازی شود.

وی ادامه داد: آن شهید والامقام همچنین بر تدوین سند ملی هوش مصنوعی برای اینکه کشور بتواند در افق ۱۰ سال آینده جزو ۱۰ کشور برتر این حوزه باشد تاکید کرد و این کار انجام شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور بیان کرد: شاید بیش از سه هزار نفرساعت کار تخصصی و بیش از هشت هزار صفحه مستند پشتیبان برای تدوین سند ملی هوش مصنوعی توسط کارشناسان این حوزه تهیه شد.

وی ادامه داد: سازمان ملی هوش مصنوعی دارای شورای راهبری است که پروژه های کلان این حوزه را پیگیری می کند. در جلسه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب سند ملی هوش مصنوعی تشکیل این شورا نیز مصوب شد و بر همین اساس دستگاه های مختلف در این حوزه می دانند باید چه کاری انجام دهند.

دهقانی با بیان اینکه، در طول دو سه سال اخیر در حوزه هوش مصنوعی در کشور اقدامات مناسبی انجام شده؛ افزود: البته در کل در این حوزه نسبت به دنیا عقب هستیم. اما با استعداد جوانان نخبه کشور و سند تدوین شده و مسیر مشخص شده من چشم انداز بسیار خوبی در این حوزه می بینم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین از صدور بیش از هفت هزار ردیف استخدامی برای نخبگان علاقه مند به جذب در دولت خبرداد و افزود: فراخوان ها برگزار شده و امیداوریم سازمان برنامه و بودجه به زودی بودجه این ردیف های استخدامی را برای انجام نهایی کار تامین کند.

دهقانی گفت: البته استخدام از چند مرحله برخوردار است و مرحله نخست که تعیین ردیف استخدامی و سخت ترین مرحله جذب در دستگاه های دولتی است، انجام بودجه آن هم برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده و طی دو سه ماه آینده مراحل این کار تکمیل خواهد شد.

نظر شما