شناسهٔ خبر: 67265603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استانداردسازی ۱۱ واحد اقامتی در کرمانشاه

معاون گردشگری استان کرمانشاه از استانداردسازی ۱۱ مجموعه اقامتی در استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

استانداردسازی ۱۱ واحد اقامتی در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،وحید امیری گفت: ۱۱ واحد اقامتی شامل هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره، مهمانپذیر و مهمانسرا، هتل آپارتمان و هتل بوتیک در حال گذراندن مراحل پایانی استانداردسازی هستند.

معاون گردشگری کرمانشاه افزود: با توجه به تکالیف ستادی این اداره‌کل در استانداردسازی تعدادی از اماکن اقامتی و پذیرایی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری با پیگیری این معاونت در حال گذراندن مراحل پایانی هستند.

او تصریح کرد: با توجه به وجود ۲ شرکت دارای مجوز استانداردسازی در استان، تلاش کردیم از تمام ظرفیت این ۲ شرکت برای پوشش کل تاسیسات استان که متقاضی بحث استانداردسازی هستند استفاده کنیم.

امیری گفت: در برخی از موارد هم که این اماکن دارای برند کشوری هستند مانند هتل‌های پارسیان و لاله با هماهنگی معاونت گردشگری وزارتخانه نسبت به پایش این موضوع از طریق شرکت‌های غیر بومی نسبت به استانداردسازی اقدام کرده‌ایم.

معاون گردشگری کرمانشاه بیان کرد: روند استانداردسازی در هتل‌های ۴ و ۵ ستاره تحت نظارت وزارتخانه است و سایر اماکن توسط عوامل استانی انجام می‌شود.

او ادامه داد: این موضوع با هدف افزایش رضایتمندی بخش خصوصی و به روز رسانی واحد‌ها انجام شده است که نتیجه این فرایند عدم ثبت حتی یک مورد شکایت از تاسیسات اقامتی استان در سامانه ۰۹۶۲۹ در نوروز گذشته بوده است.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۴۵۰۰ تخت رسمی در حوزه اماکن اقامتی است که تلاش شده فرایند استانداردسازی برای همه این اماکن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام برسد.

نظر شما