شناسهٔ خبر: 67265475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری مهیای مهمانی خانوادگی غدیر است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مقدمات برگزاری مهمانی خانوادگی غدیر در استان فراهم شده است و می‌طلبد دستگاه‌های همکار اهتمام بیشتری برای انجام تعهدات داده شده در این راستا داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی طاهری روز چهارشنبه در کلاس معارف مدیران استان به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی افزود: سال گذشته اقدام بی‌نظیری در اجرای جشن عید غدیر با همراهی و مشارکت مردم و دستگاه‌های متولی انجام شد و انتظار می‌رود امسال نیز با همراهی و مشارکت بیشتر مقدمات برگزاری جشن باشکوهی را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه برگزاری جشن خانوادگی غدیر این است که پیام غدیر را به جهانیان برسانیم و حقیقت غدیر بیش از پیش خود را نشان دهد.

طاهری در ادامه با اشاره به یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به برنامه‌ها و عملکرد این سازمان اشاره کرد و گفت: اساسی‌ترین اقدام ما تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی است که در این راستا از ابزارهای مختلفی بهره می‌گیریم.

وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که می‌تواند گفتمان اسلام و انقلاب را ترویج و اشاعه دهد استفاده از قرآن کریم است به‌طوری‌که در ماه مبارک رمضان امسال در قالب "زندگی با آیه‌ها" توانستیم ۹.۶ درصد جمعیت استان را مخاطب قرآن قرار دهیم که در این رابطه رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.

طاهری طراحی و برنامه‌ریزی برای تبیین مهندسی فکری اسلامی را از دیگر روش‌های تبلیغی این سازمان عنوان کرد و افزود: در همین راستا طرح ولایت و گفتمان‌های عمومی شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، تعداد هیات‌های مذهبی این استان را یک‌هزار و ۳۰۰ هیات اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ مداح نیز در استان فعال است و در کنار تبلیغ در مناطق شهری و روستایی، تبلیغ در جامعه عشایری کشور نیز در دستور کار قرار دارد و امسال برای سومین سال پیاپی تبلیغ در مناطق دیناران، کوهرنگ و کیار در حال برگزاری است.

طاهری یادآور شد: عضوگیری در شبکه‌های اجتماعی، گفتمان الگوی زن سوم، همایش دخترخاله‌ها، طرح نسل قاسم و تاسیس مرکز رسانه انقلاب اسلامی از دیگر اقداماتی است که در راستای تبلیغ از سوی این سازمان اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با عید بزرگ غدیر خم و دهه امامت و ولایت، جشن‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما